kayhan.ir

کد خبر: ۸۹۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    
    کلاهبردار میلیاردی به دام افتاد
اراک- خبرنگار کیهان:فرمانده انتظامی محلات گفت: فردی که با فروش یک واحد مسکونی به چند نفر مبلغ 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود گرفتار پلیس شد.
سرهنگ جعفر شمس بیرانوند اظهار داشت: این کلاهبردار در تحقیقات پلیس به اخذ پول از چهار شهروند محلاتی اعتراف کرد و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.
کشف 131 قطعه عتیقه
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: بدنبال دریافت گزارشی مبنی بر تردد افراد مشکوک در یک دستگاه خودرو در خیابان‌های شهر میامی مأموران پلیس برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. سرهنگ روح‌الامین قاسمی افزود: سرنشینان خودروی مزبور قبل از رسیدن مأموران پلیس، خودرو مزبور را رها کرده بودند و مأموران این خودرو را به پایگاه انتظامی منتقل کردند. وی اظهار داشت: مأموران در بازرسی از خودروی مزبور موفق شدند 131 قطعه اشیاء باستانی با قدمت بالغ بر 1500 ساله را کشف کنند.
خرید شارژ از حساب دیگری
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی بصورت اینترنتی از حساب وی برداشت کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» عنوان داشت: با انجام یکسری کارهای تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود متهم پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و عنوان داشت پول‌های سرقتی را صرف خرید کارت شارژ می‌کرده است.
دستگیری کلاهبردار فراری
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فردی در سال 1386 با ساخت و پیش فروش 40 واحد مسکونی در سمنان مبالغ هنگفتی از خریداران دریافت کرد بدون اینکه سند مالکیت به نام آنان ثبت کند و در همان حال با سند مالکیت مجتمع از بانک مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان دریافت و از بازپرداخت آن خودداری کرد. سرتیپ روح‌الامین قاسمی افزود: با شکایت خریداران واحدهای مسکونی و نماینده بانک در مراجع قضایی متهم تحت تعقیب قرار گرفت. وی با بیان اینکه متهم محل سکونت خود را مرتب عوض می‌کرد اظهار داشت: مأموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در تهران دستگیر و با دستور قاضی روانه زندان شد.
امحای 2 تن مواد غذایی فاسد
بوشهر- خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بهداشت محیط عسلویه گفت: بیش از دو تن مواد غذایی به دلیل فساد و تاریخ ‌مصرف گذشته در یکی از آشپزخانه‌ها و عرضه‌کننده در شهر عسلویه شناسایی شد.
 مهدی حاتمیان افزود: این مواد غذایی فاسد با نظارت کارشناسان معدوم شد.
به گفته وی پرونده این تخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
حمله خرس‌های گرسنه به باغ‌ها
شهرکرد - ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: خرس‌های گرسنه به باغ‌ها و روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده این‌گونه جانوری در شهرستان «کیار» حمله کردند.
شهرام احمدی افزود: دست‌اندازی افراد فرصت‌طلب طی سال‌های اخیر به طبیعت و کشت باغ‌ها در ارتفاعات را از دلایل تخریب زیستگاه‌های حیات‌وحش در استان از جمله خرس‌هاست.
وی اظهارداشت: خشکسالی‌های اخیر و تغییرات زیست محیطی حیات‌وحش طی سال‌های اخیر، سدسازی، تغییر مسیر جریان رودخانه‌ها، تخریب محیط زیست و کمبود غذا از دیگر عوامل حضور خرس‌ها در مناطق روستایی است.
پلمب 9 واحد عرضه مرغ زنده
کرمانشاه – خبرگزاری فارس: رئیس ‌شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مبنی بر تشدید مبارزه با کشتار غیرمجاز ماموران این اداره با همکاری نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، اجرائیات شهرداری و نمایندگان اتاق اصناف از واحدهای عرضه مرغ زنده یک محله کرمانشاه مورد بازرسی قرار گرفت.
تورج کرمیان تصریح کرد: دراین بازرسی 9 واحد عرضه مرغ پلمب شدند البته قبل از این اقدام به آنها اخطارهای لازم داده شده بود.
گرگ گرسنه 21 راس بز را درید
تبریز- ایرنا: یک قلاده گرگ گرسنه با حمله به یک آغل نگهداری بز در هادی‌شهر، 16 راس از آنان را کشت و 5 راس را هم زخمی کرد.
مالک دام‌ها در این خصوص گفت: ساعت 4 بامداد ، محل را برای مدتی ترک کردم که در مراجعت با این صحنه مواجه شدم.
عبدالحمان فلاحی افزود: در این حادثه حدود یک‌ صد میلیون ریال خسارت مالی وارد شده و دام‌ها نیز بیمه نیستند.
هادی‌شهر از توابع شهرستان جلفا در دامنه کوه‌های کیامکی در فاصله 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
کالای قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان: فرمانده انتظامی کاشان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده در آزادراه اصفهان – کاشان مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ مهدی پورغلامحسین افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون، 8 هزار و 850 عدد قفل درب، 6 هزار و 668 عدد انواع آچار، 660 عدد غلتک و قلم‌موی رنگ‌کاری 3 هزار و 668 جفت دستکش کار و 700 عدد روغن‌دان و کاتر فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.
فرمانده انتظامی کاشان گفت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام شده است. به گفته وی، راننده کامیون دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
قاتل خاموش جان زوج میانسال را گرفت
مشهد- ایرنا: معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت : یک زوج میانسال مشهدی براثر استشمام گاز منوکسید کربن، دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست دادند.
مهدی رضایی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که این زوج میانسال در زیرزمین 40 متری یک ساختمان مسکونی دو طبقه بر اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند.
وی افزود : طبق بررسی‌های اولیه کشیدن لوله دودکش آبگرمکن از آشپزخانه به حمام و سپس به پشت‌بام و مسدود بودن مسیر دودکش موجب انتشار گاز در فضای محصور منزل شده بود.
رضایی گفت : علت دقیق وقوع این حادثه در دست بررسی است.
آپارتمان‌نشینی بز کوهى
قشم – خبرگزاری فارس: رئیس ‌اداره محیط‌زیست شهرستان قشم اظهار داشت: طبق رصدهاى نیروهاى متخصص و گشت و کنترل میدانى و منطقه‌اى یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قشم متوجه زنده‌گیرى دو رأس بز وحشى (مادر و بچه) در یکى از واحدهاى آپارتمانى در یکی از محلات شهر قشم شدند که با حضور به موقع و همکارى یگان امداد و با حکم دادستانی قشم اقدام به کشف و ضبط این حیوان وحشى شدیم.
صادق رستمى افزود: براساس قانون صید، بهاى جریمه صید و شکار این جانوران وحشى به ازاى هر راس مبلغ 120 میلیون ریال است و شکارچیان باید ضرر و زیان وارده به حیات‌وحش، این مبالغ را بپردازند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این‌گونه‌هاى وحشى زیستگاهى در جزیره قشم ندارند پیش‌بینى مى‌شود این حیوانات وحشى را از کوه‌هاى شهرستان‌هاى خمیر و بندرلنگه به‌‌صورت قاچاق به قشم انتقال داده‌اند که امیدواریم بعد از روال قضایى و قانونى، این جانور وحشى هرچه سریع‌تر به منطقه حفاظت‌شده گنو و طبیعت که زیستگاه اصلى آنهاست انتقال یابد.
عسل مرگ جوانی را رقم زد
دزفول – ایرنا: یک جوان 24 ساله در دزفول که برای جمع‌آوری کندوی عسل به بالای درختی در میدان مرکزی شهر دزفول رفته بود بر اثر برق‌گرفتگی جان باخت.
مدیر‌عامل سازمان سازمان آتش‌نشانی دزفول گفت: فرد مذکور با قرار گرفتن در میدان برق فشار قوی دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
عبدالحسین معظم‌فر افزود: پس از پایین آوردن وی از درخت جسدش توسط نیروهای 115 به بیمارستان منتقل شد.
عده‌ای جوان و نوجوان در روزهای اخیر با بالارفتن از درختان حاشیه خیابان‌ها و بوستان‌های شهری اقدام به جمع‌آوری کندوهای عسل و فروش آنها در بازار به قیمت گزاف به شهروندان می‌کنند.