kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
بیانیه پایانی نهمین اجلاس شورای عالی مجمع بیداری اسلامی

آزادی قدس‌ و فلسطین همچنان موضوع اصلی جهان اسلام است

نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای در تشریح چالش‌های نوین پیش روی جهان اسلام در سوریه،‌یمن و عراق و راهکارهای عبور از این چالشها بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرد.


نهمین اجلاس شورای عالی مجمع بیداری اسلامی پس از دو روز فعالیت عصر یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
در این بیانیه با تشریح چالش‌های نوین پیش روی جهان اسلام بویژه در یمن، سوریه، عراق ، بحرین، نیجریه و فلسطین تاکید شد که توجه به اهمیت حفظ اصل اسلام و ارزشهای والای تمدنی و فرهنگی آن، رفع تهدیدها و چالش‌های مذکور با بهره‌گیری از روشهای نوین آموزشی، علمی و فرهنگی امکان‌پذیر بوده و این امر نیازمند توجه  ویژه و ایفای نقش تاریخی سیاستمداران، علما، اندیشمندان، دانشمندان و نخبگان جهان اسلام در این برهه مهم از تاریخ می‌باشد.
در بخشی از بیانیه آمده است: بیداری اسلامی به عنوان یک حقیقت روشن امروز و به برکت اسلام و ارزش‌های اسلامی با پرچمداری امام خامنه ای(مدظله العالی) به وضوح در سطح منطقه در حال شکوفایی است.
آرمان  فلسطین و آزادی قدس شریف هنوز هم به عنوان اصلی‌ترین موضوع پیش روی جهان اسلام و کشورهای اسلامی قرار دارد.طی دهه‌های گذشته گسترده‌ترین و حیرت آورترین عرصه نقض حقوق بشر،ظلم و تجاوز در سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. رژیم صهیونیستی با به کارگرفتن انواع جنایت‌ها و اقدامات ضد بشری و پایمال کردن ابتدایی‌ترین حقوق مردم فلسطین،حقوق و کرامت انسانی آنان را پایمال کرده است .
در برابر این روند قتل و غارت و تجاوز جوامع غربی نیز منافقانه واکنش موثری از خود بروز نداده است.کشورهای اسلامی با در نظر گرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام ، باید تمام تلاشهای خود را صرف تحقق آرمان آزادی سرزمین فلسطین  از نهر تا بحر و قدس شریف نمایند.
به گزارش فارس در بخش دیگری از بیانیه آمده است: امروز نهضت بیداری اسلامی و جهان اسلام به موازات توجه به جنگهای نیابتی نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی نباید از جنگهای نرم دشمن که با ابزارهایی مانند دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای که با سرمایه‌گذاریهای کلان در مقولات فرهنگ و هنر ایجاد می‌شود ، غفلت نماید و برای مقابله با آن باید چاره اندیشی کند . همچنین پیشنهاد مقابله با دو راهبرد دشمنان اسلام یعنی اختلاف و نفوذ باید وحدت و بصیرت مسلمانان را به عنوان پادزهر برای خنثی سازی توطئه شوم آنان به کار گرفت .
تهاجم نامشروع عربستان سعودی به یمن  و مورد حمله قرار دادن ملت مظلوم یمن از طریق حملات هوایی و کشتار کودکان ، زنان و بی‌گناهان  طی سال گذشته تاکنون نشان داده است که این گونه حملات ناکام بوده و فقط منجر به کشتار غیر نظامیان شده است. مقاومت و خستگی ناپذیری مردم آگاه و بصیر یمن و هزیمت آل‌سعود نمادی از جلوه‌های جدید بیداری اسلامی در جهان اسلام است .
همچنین در بخش دیگری از بیانیه آمده است: در نهمین نشست شورای عالی بیداری اسلامی جا دارد از شهدای پیشتاز در امر بیداری اسلامی یاد شود و راه آنان به عنوان اسوه و الگوی هدایت سر لوحه جوامع اسلامی خصوصاً نسل آینده چراغ راهی باشد. همچنین از رهبران نهضت بیداری اسلامی در بحرین و نیجریه که امروز در اسارت دولت‌های مستبد خود هستند یاد‌نماییم و مجدانه از دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی برای آزادی این دو تن تمامی اهتمام و تلاش خود را به کار گیرند.