kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
ضرغامی:

دور شدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد/ مشکلات اقتصادی مردم حل نشده است

رئیس ‌اسبق رسانه ملی با اشاره به اینکه دور شدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد، تاکید کرد: اگر از مردم سؤال شود آیا با اقدامات دولت در عرصه دیپلماسی وضعیت معیشت و اقتصاد آنها بهتر شده است یا نه؟ حتما پاسخ منفی خواهند داد.


«عزت‌الله ضرغامی» رئیس‌اسبق رسانه ملی گفت: دور شدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد. سایه جنگ را اقتدار نیروهای مسلح و در راس آن اقتدار رهبری و آمادگی مردم از سر کشور دور نگه داشته است؛ در ماجرای منا همه دیدند که دیپلماسی جواب نداد؛ رفتند کشورهای دیگر مثل کویت را واسطه کردند که واسطه شوند نتیجه نداد اما با نهیب مقام معظم رهبری، حساب کار دست سعودی‌ها آمد و آنها رسماً گفتند بیایید حتی جنازه‌‌های شناسایی نشده را نیز به شما تحویل دهیم.
ضرغامی افزود: نظرسنجی‌ها می‌گوید که مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی ناراضی هستند چرا که مردم می‌بینند تغییری در زندگی اقتصادی آنها رخ نداده است. گرفتاری‌ها مردم به قوت خود باقی است به اعتقاد من انتخابات ریاست جمهوری هم در جبهه خودی و هم جبهه ملی باید  نظام را تقویت کند و فرصت جدیدی برای دولتمردانی فراهم کند که قصد خدمت دارند.
وی در ادامه گفت: برخی طوری رفتار می‌کنند که انگار دولت و مسئولیت خود را از دست طاغوت گرفته‌اند که این کار اصلا شایسته نیست. من واقعا چنین اعتقادی ندارم؛ هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد. هر مدیری می‌آید تصور می‌کند ناجی است. به نظرم مجموعه زحماتی که دولت یازدهم در عرصه مختلف از جمله دیپلماسی کشیده است، جای خودش محترم است و من در مقام ارزیابی این اقدامات نیستم اما حرفم این است که خروجی این زحمات باید برای مردم معنا و مفهوم داشته باشد و باید مردم خروجی زحمات دولت را احساس کنند. اگر از مردم سؤال شود آیا با اقدامات دولت در عرصه دیپلماسی وضعیت معیشت و اقتصاد آنها بهتر شده است یا نه؟، حتما پاسخ منفی خواهند داد. یعنی لازم نیست کسی درباره عملکرد دولت یازدهم تحلیل کند هرکس در خیابان قدم بزند و با مردم صحبت کند مشخص می‌شود که زحمات دولت خروجی خاصی برای مردم نداشته است.
به گزارش تسنیم، رئیس‌اسبق رسانه ملی خاطرنشان کرد: «فعلاً» برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال 96 ندارم و مهم‌ترین وظیفه‌ای که در این مقطع احساس می‌کنم، تقویت جریان و نیروهای انقلابی است.
ضرغامی افزود: وحدت نیروهای انقلاب مهمترین مسئله امروز کشور است و این اتحاد می‌تواند تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل و اهداف انقلاب را با سرعت بیشتری محقق کند. اگر ما ضربه‌ای خورده‌ایم یا می‌خوریم متأسفانه ناشی از تفرقه میان نیروهای جریان انقلاب است، لذا من امروز احساس وظیفه می‌کنم که برای تقویت جریان انقلاب تلاش کنم.