kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه



انجام مذاکرات برای لغو کامل روادید بین ایران و روسیه از سال آینده
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در یادداشتی با اشاره به اخباری که در چند ماه گذشته در مورد وضعیت روادید بین ایران و روسیه منتشر شده است، به این موضوع پرداخت.
وی در این یادداشت با بیان اینکه برای تسهیل رفت و آمد بین دو کشور یک جدول در سه مرحله تدوین شده است، اظهار داشته است: در مرحله اول سال گذشته تفاهمنامه تسهیل اعطای روادید بین وزرای خارجه دو کشور به امضا رسید که بر اساس آن پروسه دریافت روادید کوتاه‌تر شد و دریافت روادید طولانی‌مدت برای بخش‌های تجاری و علمی و گردشگری دو کشور آسان‌تر شد.
وی افزوده است: مرحله دوم لغو روادید برای گروه‌های توریستی بین دو کشور است که روسیه به ایران پیشنهاد کرده و در جریان کمیسیون مشترک همکاری‌های کنسولی دو کشور که آذر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. چند سالی است روادید گروه‌های توریستی بین روسیه و چین لغو شده و چنین مذاکراتی بین هند و روسیه نیز در جریان است.
سفیر ایران در روسیه در ادامه یادداشت خود از لغو کامل روادید بین دو کشور به عنوان مرحله سوم یاد کرده و آورده است: از سوی ایران آمادگی بیشتری برای این منظور وجود دارد و ممکن است از سال آینده مذاکره در این زمینه نیز در دستور کار روابط دو کشور قرار گیرد.

قانون انتخابات متناسب با سیاست‌های کلی رهبری تغییر کند
دبیرکل حزب موتلفه گفت: چند ماهی به پایان کار دور اول ریاست جمهوری روحانی باقی است و معلوم نیست با این تغییرات در کابینه چه کار مهمی قرار است صورت گیرد تا به بخشی از مطالبات مردم پاسخ داده شود.
محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط رهبری گفت: لازم است قانون انتخابات متناسب با ابلاغ سیاست‌های کلی رهبری تغییر یابد و ما امیدواریم این کار با سرعت و دقت صورت گیرد.
حبیبی افزود: برای اینکه آمریکا و غرب را از دخالت در امور داخلی ناامید کنیم باید بندهای 4 و 5 سیاست‌های کلی را در قانون انتخابات لحاظ کنیم تا استقلال نمایندگان ملت محفوظ بماند.
دبیرکل حزب موتلفه گفت: فرد یا گروهی که توسط دولت‌های غربی به ویژه رسانه‌های آمریکا و انگلیس مورد حمایت در انتخابات باشد صلاحیت سیاسی و اجتماعی او برای ورود به انتخابات باید مورد دقت کافی قرار گیرد و به نظر ما دقت‌های اولیه را هیئت‌های اجرایی و شورای نگهبان باید معمول دارند.
وی گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات به سران سه قوه بوده است لذا بر اساس این سیاست‌ها وظایف جدیدی بر عهده رؤسای قوا و نیز دست‌اندرکاران سه قوه است. آنها باید نسبت به ابلاغیه مورد نظر هر چه سریعتر اقدام و عمل داشته باشند.

خون شهدای مدافع حرم آینده اسلام و انقلاب را تضمین می‌کند
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در یادواره 12 شهید خوزستانی مدافع حرم که در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: افرادی مانند زهیر و حبیب ابن مظاهر به تکلیف خود عمل کردند. این افراد گفتند که اگر خداوند اراده کرده بود که در این دنیای ابدی حیات ابدی داشته باشیم ولی در صورت یاری به امام حسین(ع) دنیا تمام می‌شد، ما حاضر بودیم جان بدهیم و او را رها نکنیم.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی شیرازی در ادامه اظهار داشت: همین پیام در عصر انقلاب توسط ملت ایران شنیده شد و مورد عمل قرار گرفت. جوانان و پیرمردان، زنان و مردان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس نیز این پیام را از مکتب حسین بن علی(ع) گرفتند و عاشورایی عمل کردند.
وی گفت: امروز نیز وقتی ملت ایران که دنباله‌رو حرکت عاشورا است، شنیدند که حرم اهل بیت(ع) در خطر است؛ وارد عرصه دفاع از حریم ولایت شدند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اظهار داشت: ‌زیربنای تفکر ایجاد شده در امت‌های اسلامی جهان، در انقلاب اسلامی ایران و روحیه شهادت‌پذیری شهدای مدافع حرم است. ملت ایران این درس را از عاشوراییان گرفته است که امروزه به عنوان الگوی ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواه جهان استفاده می‌شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ادامه داد: ‌قطعا خون شهدای مدافع حرم نیز آینده انقلاب و اسلام را تضمین خواهد کرد.