kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

اخبار کوتاه از فوتبال



کاظمی از سیاه جامگان جدا شد
فرهاد کاظمی به دلیل مشکلات مالی در سیاه جامگان از این تیم جدا شد.وجود مشکلات مالی فراوان در سیاه جامگان مشهد و ناتوانی مدیران این باشگاه خصوصی در پرداخت مطالبات بازیکنان و کادرفنی باعث شد فرهاد کاظمی از هدایت این تیم کناره‌گیری کند.کاظمی در نشست خبری با سپاهان عنوان کرده بود که نه تنها پولی را از این باشگاه دریافت نکرده بلکه برای حل مشکل بازیکنان این تیم مبلغی را هم از جیب خود هزینه کرده است. کاظمی بعد از شروع لیگ پانزدهم به این تیم پیوست و توانست در آخرین روز لیگ برتر سیاه جامگان را از سقوط به لیگ دسته یک نجات دهد.
بررسی برنامه‌های تیم ملی توسط ساکت و کی روش
رئیس‌سازمان تیم‌های ملی در ادامه درباره برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: با توجه به فوت پادشاه تایلند، برنامه‌های تیم ملی برای قبل از دیدار برابر سوریه دچار تغییر و تحول شد. کارلوس کی‌‌روش در این مدت ارزیابی میدانی خوبی را در مالزی برای برنامه‌های تیم ملی قبل از دیدار با سوریه انجام داده و برنامه‌های دیگری را جایگزین کرده است که فردا (سه‌شنبه) در جلسه‌ای که با رئیس‌فدراسیون و بنده برگزار می‌کند، آنها را نهایی خواهد کرد. محمدرضا ساکت درخصوص برگزاری اردوهای تدارکاتی پیش از سفر به مالزی عنوان کرد: اردوی تیم ملی از دهم آبان و در چند مرحله برگزار خواهد شد. مرحله اول اردوی تدارکاتی بدون حضور بازیکنانی که در جام حذفی مسابقه دارند، مرحله دوم با حضور بازیکنانی که مسابقات جام حذفی را پشت سر گذاشته‌اند و مرحله سوم حضور بازیکنان لژیونر است که به تیم ملی ملحق می‌شوند. جزئیات برنامه اردویی پس از جلسه فوق، متعاقباً اعلام خواهد شد. رئیس‌سازمان تیم‌های ملی از حضور نماینده ویژه فیفا و AFC در تهران خبر داد و گفت: در ارتباط با رایزنی‌هایی که فدراسیون فوتبال انجام داده، دو نماینده ویژه فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا دهم آبان به تهران خواهند آمد و ضمن بازدید از تمرینات تیم‌های‌ زیر 14 و 16 سال، در جلساتی که با حضور رئیس، دبیرکل، رئیس‌سازمان تیم‌های ملی و نایب رئیس‌اول فدراسیون و کمیته بانوان برگزار می‌شود، شرکت داشته باشند تا به بررسی در خصوص ظرفیت‌های آموزشی، علمی فیفا برای ارتقای ورزش بانوان بپردازیم.
کناره‌گیری رویانیان از هیئت مدیره باشگاه سیاه‌جامگان
رئیس‌هیئت مدیره باشگاه سیاه‌جامگان از سمت خود در این باشگاه کناره‌گیری کرد.مشکلات مالی باشگاه سیاه‌جامگان و تغییر مالکیت احتمالی این باشگاه باعث شد محمد رویانیان تصمیم بگیرد همکاری‌اش را با باشگاه مشهدی ادامه ندهد. مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس اخیراً به‌عنوان رئیس‌هیئت مدیره باشگاه سیاه‌جامگان در این باشگاه فعالیت خود را آغاز کرده بود، اما از ادامه کارش انصراف داد. محمد رویانیان دیروز این خبر را تأیید کرد.
طلب ۶ میلیون دلاری فدراسیون فوتبال ایران از AFC و فیفا
رئیس‌فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی هیئت فوتبال فارس با اشاره به اینکه معتقدیم نباید برخی از سامانه‌ها ایجاد و پول‌های آنچنانی از آن برداشت شود اظهار داشت: تنها در یک دربی پایتخت 14 میلیارد تومان نصیب یک سامانه شد که از آنها شکایت کردیم. مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال با اشاره به مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها در مورد وضعیت مالی این فدراسیون، گفت: فوتبال اگر سامانه‌ای مناسب در مسائل مالی نداشته باشد چرخش به‌خوبی نچرخیده و اگر همین حقوق به رسمیت شناخته شده و پرداخت شود، اداره آن به‌خوبی امکان‌پذیر است.تاج با بیان اینکه فدراسیون فوتبال ایران 6 میلیون دلار ازAFC و فیفا طلبکار است، گفت: همه راه‌ها را رفته‌ایم و به شکل‌های مختلف موضوع را دنبال کرده‌ایم اما به نتیجه مناسب نرسیده‌ایم اگرچه در یک مورد مسائل شاید تا هفته آینده به نتیجه‌های مطلوبی برسد.
جام‌جهانی ۲۰۲۲ باز هم قربانی گرفت
یک کارگر دیگر هم هنگام ساخت و آماده سازی ورزشگاه‌های قطر برای جام جهانی از دنیا رفت.در حالی که در ماه‌های گذشته کارگران زیادی در هنگام ساخت ورزشگاه میزبان جام جهانی قطر درگذشتند، حادثه دیگری در این کشور رخ داد و یکی از کارگران در هنگام ساخت ورزشگاه در کشور قطر جان خود را از دست داد. این حادثه در ورزشگاه الوکره رخ داد و مسئولان قطری در حال بررسی پرونده هستند. نزدیک به پنج هزار کارگر هندی، بنگلادشی و نپالی در قطر در حال ساخت ورزشگاه‌های این کشور برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ هستند و از وضعیت خوبی نیز برخوردار نیستند. کارگران ساخت ورزشگاه در قطر شرایط بسیار بدی دارند و این موضوع صدای سازمان‌های جهانی را در آورده و خیلی‌ها خواستار تعطیلی کار و توضیح دولت قطر درباره وضعیت کارگران شدند.
انتقاد خوردبین به خاطر تعطیلات پی در پی لیگ
 سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تعطیلات لیگ به فوتبال ضربه می‌زند و بازیکنان چه گناهی کرده‌اند که این‌قدر بدنسازی کنند؟ محمود خوردبین درباره اتفاقات سکوهای اهواز هم اظهار داشت: در جلسه قبل از بازی من این اتفاقات را گوشزد کردم، اما وقتی مربی حریف آن صحبت‌های حاشیه‌ای را قبل از بازی انجام داد، جو خراب شد. وی در مورد اینکه خوزستانی‌ها مدعی شده‌اند اتفاقات رخ داده به خاطر محمد فنایی ناظر مسابقه بوده، گفت: او ناظر و کنترل‌کننده بازی بود و این حرف‌ها صحت ندارد. خود مسئولان خوزستان قرار بود امکانات جانبی به ما بدهند، اما این‌طور نشد و  حتی برای ما اسکورت هم نگرفته بودند چون تیمشان نتیجه نگرفته بود و ناراحت بودند. خوردبین در مورد تعطیلات لیگ هم تصریح کرد: این تعطیلات به تیم‌ها ضربه می‌زند. بازیکنان مگر گناه کرده‌اند که این‌قدر بدنسازی کنند؟ وی درباره اینکه گفته می‌شود سرخ‌پوشان به اردو خواهند رفت، گفت: هنوز اردو قطعی نشده اما به اردو خواهیم رفت‌، این مسئله هم ربطی به دعوت ملی‌پوشان ما به تیم ملی ندارد، چون آنها خودشان به اردو می‌روند.
 صعود خونه ‌به‌ خونه به صدر جدول با پیروزی در دربی مازندران
تیم خونه به خونه با پیروزی در دربی استان مازندران، به صدر جدول رده‌بندی راه یافت. هفته یازدهم لیگ دسته اول فوتبال، دیروز برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار، تیم خونه ‌به ‌خونه بابل در قائمشهر با نتیجه 2 بر یک، نساجی را شکست داد. محمد عباس‌زاده در دقیقه 49 برای نساجی و محمد غلامی در دقیقه 58 و سیدجلال رافخایی در دقیقه 89 برای خونه ‌به‌ خونه گلزنی کردند. با این نتیجه و با توجه به توقف سپیدرود و اکسین، خونه‌ به‌ خونه با 22 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپیدرود، به صدر جدول صعود کرد.مس کرمان با نتیجه 2 بر صفر فولاد یزد را از پیش رو برداشت تا نخستین شکست به این تیم را پس از آمدن محمود امیری روی نیمکت فولاد، تحمیل کند. راه‌آهن در تهران، سپیدرود رشت را با نتیجه صفر - صفر متوقف کرد. سپیدرود با این تساوی صدر جدول را از دست داد و به رتبه دوم سقوط کرد. جدال مربیان باسابقه فوتبال کشورمان با پیروزی محمد مایلی‌کهن همراه بود. ملوان انزلی با یک گل، بادران تهران را با شکست بدرقه کرد که پوریا غلامی در دقیقه 87، دروازه شاگردان اکبر میثاقیان را گشود. با این برد، ملوانان با 21 امتیاز به جایگاه چهارم جدول صعود کردند. فجرسپاسی شیراز در خانه خود مقابل خیبر خرم‌آباد با تک‌گل سیدحسین حسینی در دقیقه 90 شکست خورد و در رده هفدهم جدول باقی ماند. گل‌گهر سیرجان پس از دو شکست پیاپی مقابل بادران و مس رفسنجان، بالاخره طعم پیروزی را چشید و با نتیجه پرگل 4 بر صفر از سد استقلال اهواز رده هجدهمی گذشت. اکسین البرز هم با تساوی یک - یک مقابل میهمان رده شانزدهمی خود یعنی مس رفسنجان متوقف شد. مجید ترکاشوند در دقیقه 9 برای اکسین و امیر خدامرادی در دقیقه 26 برای تیم رفسنجان گل زدند. این سومین دیدار پیاپی است که البرزی‌ها نمی‌توانند پیروز شوند.