kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
5 نفر از 42 بازنشسته حقوق گرفتند

تبعیض عجیب در فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال در مهر ماه به 5 نفر از 42 بازنشسته و دو شغله مورد خطاب سازمان بازرسی حقوق داده که این موضوع موجی از اعتراض سایر افراد بازنشسته شاغل در فدراسیون را به همراه داشته است.


در حالی که مطابق اخطار اجرایی سازمان بازرسی کل کشور افراد بازنشسته و دو شغله مشغول به فعالیت در فدراسیون فوتبال باید از سمت خود کناره‌گیری می‌کردند و به آنها قانوناً نباید از این ماه حقوق پرداخت می‌شد اما در اتفاقی جالب فدراسیون فوتبال به 5 نفر از مجموع 42 نفر مشمول این قانون در مهر‌ماه حقوق پرداخته است که این موضوع مورد اعتراض‌ 37 نفر حقوق نگرفته‌ قرار گرفته است.
پیش از این مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران موافقت خود را با اجرایی شدن دستور اجرایی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده بود.
یکی از این 5 نفر از مشاوران دبیرکل و 4 نفر دیگر از کارکنان امور مالی فدراسیون فوتبال هستند. پرداخت حقوق مهرماه به این 5 نفر اکنون موجی از اعتراض در میان سایر کارکنان مشمول نامه سازمان بازرسی کل کشور در فدراسیون و سازمان لیگ را ایجاد کرده است.
نکته عجیب دیگر اینکه ظاهرا بسیاری از 42 بازنشسته و دو شغله فدراسیون فوتبال پس از اعلام سازمان بازرسی تاکید کرده‌اند، حتی اگر حقوقی هم نگیرند حاضر به ترک فدراسیون نیستند و می‌خواهند بدون حقوق به فعالیت خود در فدراسیون فوتبال ادامه دهند! موضوعی که بر جذاب‌تر شدن فعالیت برخی از کارکنان در فدراسیون فوتبال افزوده است.
حال باید دید که در نهایت مهدی تاج شخصا به این مسئله ورود می‌کند و یا این که علیرضا اسدی به عنوان دبیرکل راه حلی را برای مشکل ایجاد شده پیدا خواهد کرد.
ممبینی: نباید فقط نزدیکان‌مان را در فدراسیون فوتبال استخدام کنیم!
هدایت‌الله ممبینی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بابیان این که مخالف نگه داشتن بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال هستم و این کار اصلا درست نیست که بخواهیم برویم برای عده‌ای مجوز بگیریم درخصوص نامه سازمان بازرسی برای فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه باید قانون عدم حضور بازنشسته‌ها در این فدراسیون رعایت شود گفت: برای ما بد است اگر بگوییم جانشینی برای بازنشسته‌ها نیست و این موضوع ضعف ما را نشان می‌دهد. باید به شکل ویژه از این بازنشسته‌ها تقدیر شود و اگر هم در بین آنها فرد ویژه‌ای وجود دارد باید فدراسیون به صورت مشاور از آنها استفاده کند. چرا که اگر در این بین تفاوتی قائل شویم و برای 4 نفر مجوز گرفته و سایرین را خانه‌نشین کنیم این مصداق اعمال نظرات شخصی در فدراسیون است و آن وقت ممکن است با افرادی که نزدیکتر هستیم بخواهیم او را حفظ کرده که در این بین ممکن است حق و ناحق به وجود آید. ممبینی با بیان اینکه باید درخصوص تمامی افراد یکسان برخورد کرد و مر قانون را رعایت کنیم تاکید کرد: نباید با یک معیار ناهمگون یک عده را حفظ و یک عده را رد کرد. چون بعد نمی‌توان پاسخگوی آن افرادی باشیم که می‌خواهیم به بهانه ناکارآمدی آنها را خانه‌نشین کنیم پس باید این بخش در فدراسیون فوتبال رعایت شود.وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای معتقدند باید یکسری از بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال بمانند و برخی مسئولان حامی آنها هستند گفت: مخالف این موضوع هستیم چون اگر بخواهیم افرادی که به مسئولان نزدیک هستند را نگه داریم دچار چالش می‌شویم. به نظرم باید قانون را رعایت کنیم و نباید این باب را باز کنیم که از طرف سازمان بازنشستگی دنبال مجوز فقط برای یک عده خاص باشیم چون باید پاسخگوی همه باشیم. مگر چه خط کشی وجود دارد که به واسطه آن یک عده را حذف و بخواهیم یک عده را نگه داریم؟ نباید این طور باشد که فقط نزدیکانمان را در فدراسیون فوتبال به استخدام در بیاوریم و من با این ایده مخالف هستم.