kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

اخبار ورش جهان



وزیر ورزش روسیه تغییر کرد
با حکم ولادیمیر پوتین، پاول کوبوکوف وزیر ورزش روسیه شد. پس از رقابت‌‌های المپیک 2016 برزیل و حواشی زیاد آن به خاطر محرومیت دوپینگ، برای ورزشکاران روس، رئیس‌جمهور روسیه وزیر ورزش این کشور را تغییر داد. بر این اساس پاول کوبولوف قهرمان نامدار روسیه در رشته شمشیربازی که یک مدال طلا، دو نقره و سه برنز المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد به عنوان وزیر جدید ورزش روسیه معرفی شد. همچنین ویتالی موتکو وزیر پیشین ورزش روسیه نیز، به عنوان معاون نخست‌وزیر روسیه در امر ورزش، جوانان و گردشگری منصوب شد.
جلسه IOC با فدراسیون‌های جهانی
 برای استفاده از تجارب المپیک ریو
مسئولان فدراسیون‌های جهانی و مسئولان IOC با یکدیگر دیدار کردند تا از تجارب به دست آمده در بازی‌های المپیک 2016 ریو استفاده کنند. بیش از 50 نماینده از 28 فدراسیون جهانی با مسئولان IOC دیدار کردند تا تجارب و نظارت خود را با یکدیگر در میان بگذارند. نمایندگان در ژاپن نیز در این جلسه حضور داشتند. توکیو میزبان المپیک سال 2020 است. در این جلسه که در شهر لوزان سوئیس برگزار شد، بر روی اینکه چگونه فدراسیون‌های جهانی با مسئولان برگزاری بازی‌ها همکاری داشته باشند تا بازی‌ها به خوبی انجام شود، بحث و تبادل نظر شد. به نظر می‌رسد این یکی از مشکلات در بازی‌های  المپیک ریو بوده است. همچنین استفاده از متخصصان حاضر در فدراسیون‌های جهانی برای کاهش هزینه بازی‌های  المپیک نیز از دیگر موضوعات مورد بحث بود که روی آن تاکید زیادی شد. برگزاری بازی‌های  المپیک 2016 مشکلاتی از قبیل ساخت و ساز و نبود زیرساخت‌های لازم داشته است. رئیس انجمن فدراسیون‌های جهانی در این‌باره گفت‌: هدف جلسه امروز نگاه دقیق‌تر به بازی‌ها و شکل دادن آینده آنهاست. می‌خواهیم به بهترین نحو با یکدیگر همکاری کنیم. کریستوف دوبی، مدیر هیئت اجرایی IOC نیز درباره  المپیک ریو گفت‌: برگزاری ریو عالی بود. این موفقیت با حمایت فدراسیون‌های جهانی صورت گرفته است و IOC از این تلاش تشکر می‌کند. در آینده نیز با هم همکاری خواهیم داشت.
عملکرد عالی لیونل مسی در فصل جاری
مهاجم بارسلونا در یازده بازی این فصل ۱۴ گل به ثمر رسانده و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌جا گذاشته است.  لیونل مسی پس از مدتی دوری از میادین، هفته‌ گذشته برابر دپورتیوو لاکرونیا در لالیگا بازی و دقایقی پس از ورودش گلزنی کرد. هافبک بارسلونا چهارشنبه شب هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا نیز درخشید و از چهار گل تیمش، سه گل را وارد دروازه حریف کرد. او شنبه باز هم گلزنی کرد. گل نخست تیمش را برابر والنسیا به ثمر رساند. همچنین در ‌دقیقه آخر بازی ضربه پنالتی‌ را تبدیل به گل کرد و با هفت گل در کنار لوییس سوارس در صدر برترین گلزنان لالیگا قرار گرفت. آمار مسی در این فصل قابل توجه است. او تنها در یازده بازی رسمی ۱۴ گل به ثمر رسانده است. یعنی بیش از یک گل در هر بازی.
قدیمی‌ترین ورزشکار المپیک درگذشت
دوومیدانی‌کار پیشکسوت آمریکایی که قدیمی‌ترین بازمانده بازی‌های المپیک بود، در 104 سالگی درگذشت. سیمونه شارلر قدیمی‌ترین بازمانده آمریکایی که در دوی بامانع فعالیت می‌کرد و سابقه رقابت در المپیک 1932 و 1936 را در کارنامه خود داشت، در 104 سالگی درگذشت. پسر این ورزشکار تایید کرد او به دلیل کهولت سن در منزل خود درگذشته است.  شارلر در رقابت‌‌های المپیک 1932 لس‌آنجلس توانست با رکورد بابه دیدریکسون برابری کند اما در نهایت در آن سال در رده چهارم قرار گرفت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. این ورزشکار تازه سه ماه قبل از شروع این رقابت‌‌ها دوی با مانع را به صورت حرفه‌ای شروع کرده بود.
آنچلوتی: این بهترین عملکرد بایرن مونیخ  تا این جای فصل بود
سرمربی بایرن مونیخ از کسب امتیازات کامل برابر بوروسیا مونشن گلادباخ و گل نخوردن تیمش ابراز رضایت کرد. بایرن مونیخ که صدرنشین بوندسلیگا است، در ادامه هفته‌ هشتم این رقابت‌ها برابر بوروسیا مونشن گلادباخ به میدان رفت و موفق شد با غلبه بر این تیم بعد از دو هفته‌ طعم برد را در بوندسلیگا بچشد. کارلو آنچلوتی بعد از پیروزی تیمش گفت‌: باید تاکید کنم این بازی، بهترین بازی بایرن مونیخ از ابتدای فصل بود. نیمه اول نمایش بسیار خوب و کاملی را ارائه دادیم و بازی در اختیار ما بود. طبیعی است که به همین خاطر از عملکرد تیمم راضی باشم. علاوه بر این چیزی  که من را بیش از پیش خوشحال می‌کند این است که توانستیم دروازه‌مان را بسته نگه داریم. خط دفاع ما نشان داد که قدرتمند است.