kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
دقایقی پس از پایان آتش‌بس

ارتش سوریه و روسیه عملیات ضدتروریستی در حلب را از سرگرفتند

پس از پایان آتش‌بس شش روزه در «حلب» نیروهای مقاومت و ارتش سوریه و روسیه حملات علیه مواضع تروریست‌ها را از سر گرفتند.

سرویس خارجی-

دیروز ارتش سوریه و روسیه حملات علیه تروریست‌ها را در شرق حلب از سر گرفتند. روسیه اعلام کرد، تنها طی 24 ساعت گذشته (طی روز و شب شنبه) تروریست‌ها در حلب، دمشق، حماه و لاذقیه 44 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند.
طی مدت آتش‌بس قرار بر این بود که کمک‌رسانی به غیرنظامیان حلب و دیگر مناطق سوریه صورت گیرد، اما تروریست‌ها مانع این امدادرسانی شده‌اند.
در شهر دیرالزور هم عناصر داعش هزاران شهروند سوری را در محاصره دارند و اجازه امدادرسانی به آنها را نمی‌دهند. این در حالی است که هواپیماهای روسی و سوری بسته های کمک را برای مردم این شهر پرتاب می‌کنند.
در شهر حلب هرچند برخی گروه‌های تروریستی با سوءاستفاده از آتش‌بس، خود را به تجهیزات مدرن مجهز کرده‌اند، ولی شرایط آنها در شرق حلب بسیار سخت است و همین مسئله، سایر تروریست‌ها را مجبور کرده است در دیگر مناطق سوریه (از جمله حمص و قنیطره) دست به حمله علیه نیروهای دولتی بزنند تا از فشار بر تروریست‌ها در حلب بکاهند.
قنیطره آبستن تحولات مهم
به گزارش فارس، یک منبع میدانی در استان قنیطره واقع در جنوب سوریه، اظهار داشت: شمار زیادی از تروریست‌ها از خاک اردن وارد سوریه شده‌اند. به گفته این منبع، تروریست‌ها قصد دارند منطقه «مزارع الامل» را در منطقه جنوبی «قنیطره» تحت اشغال درآورند.
با توجه به این گزارش‌ها، احتمالا طی روزهای آینده منطقه قنیطره شاهد درگیری شدید میان نیروهای مقاومت و ارتش سوریه با تروریست‌ها خواهد بود.
طرح عملیات تروریستی قنیطره، احتمالا طرح مشترک آمریکا و متحدان منطقه‌اش است و هدف اصلی از اجرای این طرح، بر هم زدن تمرکزعملیات نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در منطقه شرقی شهر حلب است. حلب مثل موصل عراق، برای تروریست‌ها و حامیان آنها یک نماد محسوب می‌شود و به همین خاطر، تلاش می‌کنند به هر ترتیبی که شده، آن را حفظ کنند. این در حالی است که گزارش‌های میدانی از وخامت شرایط گروه‌های تروریستی در حلب خبر می‌دهند. دیروز ارتش سوریه حمله عناصر «جبهه النصره» به قنیطره را دفع کرد. در این درگیری، 15 تروریست کشته شدند.
موج تازه ادعاها علیه دمشق
کشورهای غربی که اوضاع گروه‌های تروریستی را در «حلب» «خطرناک» می‌بینند، هجمه جدیدی را علیه دولت سوریه به راه انداخته‌اند؛ کارشناسان سازمان ملل مدعی شده‌اند، ارتش سوریه در سال 2015 با استفاده از تسلیحات شیمیایی، به روستایی در سوریه حمله کرده‌اند. این ادعا بهانه‌ای برای دولت‌های غربی، از جمله آمریکا، فرانسه و کانادا شده و آنها از نهادهای بین‌المللی خواسته‌اند در این باره تحقیق کنند.
این اتهام‌زنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دولت سوریه هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را تکذیب کرده است.
هشدار به ترکیه
ستاد کل ارتش سوریه اما با صدور بیانیه‌ای، تاکید کرد: «حضور یگان‌های ارتش ترکیه در خاک سوریه به هر بهانه‌ای که باشد، محکوم است و با نظامیان ترکیه به مثابه نیروهای اشغالگر با تمامی امکانات برخورد می‌کنیم.»
در این بیانیه آمده است: «نقش ترکیه در پناه دادن، آموزش، حمایت تسلیحاتی از تروریست‌ها و عبور دادن هزاران تروریست از ترکیه به داخل خاک سوریه، بر کسی پوشیده نیست.»
ستاد کل ارتش سوریه در ادامه تصریح کرد: «پیروزی ارتش سوریه و نیروهای همپیمان علیه تروریست به ویژه در حلب، آرزوها و نقشه‌های اردوغان در سوریه و منطقه را برباد داد و موجب شد که اردوغان علاوه بر تشدید دشمنی با سوریه، روستاها و مناطقی را در شمال حلب بمباران کند.» گفتنی است در بمباران مذکور که شامل 40 حمله هوایی می‌شد، حدود 200 غیرنظامی کشته شده‌اند.