kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

اتمام ساخت ضریح جدید امامین عسکریین(ع) در قم

مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین(ع) از اتمام مراحل ساخت ضریح جدید امامین عسکریین(ع) در قم خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای بازدید از ضریح امامین عسکریین(ع) از 25 مهرماه تا 5 آبان ماه به محل کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) مراجعه کنند.



حجت‌الاسلام ابراهیم لاجوردی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای بازدید از ضریح امامین عسکریین(ع) صبح‌ها از ساعت هشت الی 12 و عصرها از ساعت 15 تا 18 به محل کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) مراجعه کنند افزود: کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) واقع در بلوار محمدامین(ص) جنب پل شهید فاطمی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این ضریح 4 سال و زیر نظر دفتر آیت‌الله سیستانی ساخته شده است تصریح کرد: در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده است در این راستا 10/5 تن چوب ساج، 4/5 تن نقره، 70 کیلوگرم روکش طلا و 3 تن مس استفاده شده است.
لاجوردی با بیان اینکه در ساخت این ضریح مقدس از هنر مقرنس و معرق‌کاری استفاده شده است خاطرنشان کرد: ساخت 12 در بزرگ طلایی، 4 صندوق خاتم کاری شده و دوخت هزار متر  فرش دستباف از جمله اقدامات صورت گرفته برای ساخت این ضریح است.
این ضریح پس از 5 آبان به سامرا منتقل می‌شود.