عزاداری تجمع دانشآموزان عاشورایی در هشتمین سوگواره «احلی من العسل»
دیروز همزمان با ششمین روز ماه محرم، هشتمین سوگواره «احلی من العسل» همزمان در سراسر کشور با حضور پرشور نوجوانان عاشورایی و در قالب هیئتهای عزاداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، برگزاری این مراسم در میدان امامحسین(ع) تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این وزارتخانه همراه بود.
در این مراسم معنوی و پرشور، دانشآموزان در لبیک به ندای حضرت قاسم بنالحسن(ع) به حضرت امامحسین(ع) در شب عاشورا، در پاسخ به این جمله که «مرگ را چگونه میبینی؟» و بیان زیبای ایشان به عموی بزرگوار خود که «مرگ را شیرینتر از عسل میبینم» و آماده جانفشانی در راه اسلام هستم، با بر پا کردن مجلس عزا و ماتم به ابراز ارادت به مقام سرور و سالار شهیدان و 72 یار با وفایش پرداختند.
گفتنی است، 32 هزار هیئت دانشآموزی در مدارس کشور فعالیت میکنند که هشتمین سوگواره «احلی من العسل»، از جلوههای بارز عزاداری دانشآموزان کشور در رثای امام حسین(ع) است.