واکنش آبفای استان تهران به خبر واردات کنتور آب
شرکت آبفای استان تهران با ارسال جوابیهای به روزنامه به خبر بهانه دولت برای واردات کنتور آب خارجی مندرج در مورخ 95/6/19 واکنش نشان داد.
در این جوابیه آمده است: مطلب درج شده در آن روزنامه به نقل از آقای قادری به عنوان یکی از تولیدکنندگان کنتور مطرح شده است، در صورتی که بر اساس پیگیریهای دقیق این شرکت هیچ فردی با هویت یاد شده به عنوان تولیدکننده کنتور با مجموعه آبفای استان تهران در ارتباط نیست و چنین فردی وجود خارجی ندارد.تمامی کنتورهای مورد استفاده در محدوده عملیاتی آبفای استان تهران از تولیدات شرکتهای کنتورساز داخلی است؛ با این شرط که تولیدکنندگان در ساخت کنتورهای خود صرفا از سازوکارهای وارداتی که غالبا از کشورهای اروپایی و آسیایی است استفاده کنند. با توجه به این که دستگاه کنتور از ارکان اصلی اندازهگیری مصرف آب است، شرکت آبفای استان تهران به منظور ارتقای کیفیت کنتور مورد استفاده در شبکه آبرسانی، تولیدکنندگان طرف قرارداد خود را ملزم به رعایت و ارائه استانداردهای داخلی و بینالمللی در خصوص مکانیزم به کار رفته در کنتورهای تولیدی کرده است تا از ورود دستگاههای نامرغوب و بیکیفیت ساخت دیگر کشورها که موجب اندازهگیری نادرست میزان مصرف آب و در نهایت تضییع حقوق آنان میشود، پیشگیری کند تا بدین ترتیب شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را تا حد امکان و به معنای واقعی محقق کند. این شرکت اعلام میدارد چنانچه تولیدکنندگان کنتور در داخل کشور کنتورهایی مطابق با استانداردهای موجود تولید کنند و همچنین تاییدیههای مربوط را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند، ضمن حمایت کامل از تولیدات آنها، استفاده از هرگونه کنتور وارداتی را ممنوع خواهد کرد.