آغاز ثبتنام آزمون استخدامی ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش از ۱۷ مهر
معاون رسانه مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش از آغاز ثبتنام آزمون استخدامی این وزارتخانه از ۱۷ مهر ماه خبر داد.
به گزارش فارس، رسول پاپایی گفت: بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری، تعداد 10 هزار نفر از واجدین شرایط که دارای مدرک دانشگاهی هستند از طریق آزمون کتبی و بررسی صلاحیتهای عمومی، مصاحبه استخدامی و انجام معاینات پزشکی متناسب با نیازهای واحدهای آموزشی جذب وزارت آموزشوپرورش میشوند.
پاپایی ادامه داد: این افراد به شرط گذراندن موفقیتآمیز دوره یکساله مهارتآموزی که توسط دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی برگزار میشود به صورت پیمانی در مشاغل آموزشی این وزاتخانه استخدام میشوند.
وی افزود: این استخدام بر اساس نیاز مناطق آموزشی و به صورت بومی انجام میگیرد که از مجموع 10 هزار نیروی استخدامی، 4 هزار و 7 نفر نیروی زن و 5 هزار و 993 نفر نیروی مرد جذب وزارت آموزشوپرورش میشوند.
معاون رسانه مرکز اطلاعرسانی وزارت آموزشوپرورش تصریح کرد: بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفتهشدگان ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی هستند.
پاپایی خاطرنشان کرد: کارآموزان مکلف هستند در آزمون جامعی که در پایان دوره یکساله برگزار میشود شرکت کرده و گواهی موفقیت را کسب کنند.
وی با بیان اینکه براساس هماهنگیهای انجام شده با سازمان سنجش کشور، بعد از انتشار آگهی این استخدام، واجدین شرایط از 17 مهر سال جاری میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور نسبت به ثبتنام در این آزمون استخدامی اقدام کنند، ابراز امیدواری کرد این آزمون استخدامی 21 آبان سال جاری برگزار شود.
گفتنی است، صحبت از استخدام کادر آموزشی از بین فارغالتحصیلان سایر دانشگاهها و گذراندن آموزش یک ساله همچون سال گذشته در حالی است که این موضوع نباید باعث غفلت از دانشجویان دانشگاههای تربیت معلم شود که هر کدام مدت چند سال به صورت کاربردی و تخصصی به کسب مهارت معلمی مشغول هستند و چشم انتظارند تا پس از جذب وارد بازار کار و عرصه آموزشوپرورش شوند.