kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

اخبار کوتاه


نمی‌توان خرمشهر را با مصالحه آزاد کرد
سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با حماسه 8 سال دفاع مقدس امنیت کشور در دراز مدت تامین شد و امروز ایران یک مرکز امن در یک منطقه ناامن است، ادامه داد: همان شورای امنیتی که برای چرخش چند سانتریفیوژ ما 6 قطعنامه صادر کرد در زمان جنگ وقتی 4 شهر ایران به طور ظالمانه اشغال شد، فقط یک قطعنامه مضحک صادر کرد. وی با ذکر این نکته که جنگ اقتصادی امروز را همان کسانی بر ما تحمیل کرده‌اند که جنگ نظامی را بر ما تحمیل کرده بودند، افزود: در جنگ پیروز شدیم چون هیچ وقت دشمن را دوست ندانستیم و هیچ وقت تصور نکردیم خرمشهر را می‌توان با مصالحه با صدام آزاد کرد.

دشمن به دلیل روحیه مقاومت ایران تن به مذاکره داد
سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با تسنیم، بازدارندگی را مرحله اول مقابله با دشمن عنوان کرد و با بیان اینکه در جنگ تحمیلی، کشور ما آسیب‌های زیادی دید اما در عین ‌حال نیز به متجاوز خسارت سنگینی وارد شود، اظهار داشت: باید برای برخورد و مقابله با تهاجم‌ دشمنان آمادگی کامل داشته باشیم. دشمن در جنگ تحمیلی نتوانست چیزی را نصیب خود کند و بعد آن به فکر تحریم 12 ساله افتاد اما بازهم در آن چیزی نصیبش نشد. وی ادامه داد: در نهایت ایستادگی و مقاومت ما باعث شد که دشمنان تن به مذاکره دهند که منطق قدرت ایران بر منطق  قدرت دشمن غلبه پیدا کرد.

آمریکا قول شفاهی داده اما به تعهدات کتبی‌اش عمل نکرده است
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه دیپلماسی التماس منفعل‌ترین دیپلماسی موجود در جهان است که توسط دولت دنبال می‌شود، اظهار داشت: هشت ماه از زمان اجرای برجام می‌گذرد و هنوز آمریکا و 1+5 نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند بلکه به طور مستمر مبادرت به وضع تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران داشته‌اند. وی با طرح این سوال که آمریکا چه زمانی به تعهدات کتبی خود عمل کرده که به تعهدات شفاهی خود نیز متعهد باشد، تصریح کرد: دولت به این واقعیت پی برده است که آمریکایی‌ها قصد اجرای برجام را ندارند.

آمریکا با وجود نقض عهدها مدعی عمل مطابق برجام هست
علی عرب مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن منفعلانه دانستن صحبت‌های محمد جواد ظریف در مورد بدعهدی آمریکا در برجام، تصریح کرد: کسانی که خود را دیپلمات و حقوق‌دان معرفی می‌کنند باید بدانند ادبیات «خواهش و التماس» جایی در حقوق بین‌الملل ندارد. وی ضمن یادآوری اینکه قرار بود بسیاری از مشکلات پس از برجام مرتفع شود، اظهار داشت: زمانی که منتقدین نقد‌های جدی مطرح کردند با برچسب‌های بسیاری مواجه شدند اما شاهد هستیم که آن نقدها، این روزها عینیت یافته است.  وی بیان داشت: آمریکایی‌ها در مقابل اعتراض آقای ظریف و دولت مدعی انجام تعهدات خود طبق برجام هستند!

پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر کراچی پاکستان
همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز با پیام دوستی و حُسن نیت، در بندر کراچی پاکستان پهلو و مورد استقبال گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی پاکستان قرار گرفت. این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین لاوان حامل یک فروند از بالگردهای نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی- رزمی کنارک و ناو موشک‌انداز کلاس پیکان خنجر و فلاخن است. پیش از این نیز یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندر عباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.