kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

حوادث کوتاه از کشور


    
    لوازم یدکی قاچاق به مقصد نرسید
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید «رئیسیان» این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ‌فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ غلامرضا براتی افزود: در بازرسی از این خودرو سه پالت لوازم یدکی خودرو کشف شد.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه یک نفر دستگیر شد بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام شده است.

حفاری غیرمجاز در محوطه باستانی
چناران- خبرنگار کیهان: رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر حفاری شبانه افرادی ناشناس در حوالی روستای جمعاب واقع در جنوب شهر چناران، تحقیقات آغاز شد.
زنگنه افزود: مأموران اطلاعات پلیس و امنیت این شهرستان با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی با انجام کمین شبانه در اقدامی غافلگیرانه 4 نفر از حفاران غیرمجاز را در حین انجام عملیات حفاری در محوطه باستانی جمعاب دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند.

آبدارچی، کلاهبردار بود
کرمان- ایرنا: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری، پرونده‌ای از کلانتری 13 شهر کرمان به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.
سرهنگ یدالله حسینی پور افزود: کارآگاهان در تحقیقات خود با یکی از شاکیان به این پرونده گفت‌وگو کردند و به این نتیجه رسیدند که فردی با جعل امضا اقدام به کلاهبرداری کرده است.
وی گفت: شاکی مدعی شد خانم متهم که آبدارچی یک شرکت انبوه‌سازی است باجعل امضای مدیرعامل و واگذاری اوراق مسکن، اخذ وجه از شهروندان و همچنین دادن وعده واگذاری آپارتمان با اولویت، دست به کلاهبرداری زده است.
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کردند.
وی گفت: زن کلاهبردار که با جعل امضا دست به اقدامات مجرمانه می‌زد به 17 فقره کلاهبرداری به مبلغ 2 میلیارد ریال اعتراف کرد.

دستگیری تاراجگران میراث فرهنگی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شفت گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت چند نفر در یکی از روستاهای شهرستان شفت در زمینه حفاری غیرمجاز، موضوع را بررسی و طی آن موفق شدند 4 حفار غیرمجاز را دستگیر و 2 دستگاه گنج‌یاب با متعلقات و ابزارآلات حفاری از آنان کشف و ضبط کنند.
سرهنگ علی صداقت سن متهمان را 64، 53، 52 و 38 ساله اعلام کرد و اظهار داشت: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شدند.

جان باختن در آتش
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اورژانس خوزستان گفت: در حادثه آتش‌سوزی یک واحد آپارتمان مسکونی اهواز یک خبرنگار جان باخت.
شهباز میرخشتی افزود: این حادثه در اثر اتصال برق کولر رخ داد و از جسد متوفی چیز زیادی باقی نماند.

انهدام کارگاه تولید مواد مخدر
چابهار- ایرنا: فرمانده انتظامی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت:  یک کارگاه تولید مواد مخدر در روستای نوک‌آبادی در پنج کیلومتری شهر چابهار شناسایی شد.
سرهنگ محمد نوربخش افزود: اعضای این کارگاه همگی تبعه پاکستان بودند که فعالیت آنان تهیه و توزیع ماده مخدر «پان» در چابهار و کنارک و شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان بود.
وی گفت: در این محل بیش از 300 کیلوگرم «پان» کشف شد که نشان از تهیه و توزیع گسترده آن از این مکان داشت.
سرهنگ نوربخش گفت: در بازدید از این محل دیگ‌های بزرگ با مواد اولیه و انواع ابزارآلات تهیه پان کشف شد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان که تبعه پاکستان هستند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

برخورد قطار با خودرو
خرم‌آباد- ایرنا: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی لرستان گفت: قطاری با یک دستگاه خودروی پراید که بر روی ریل گیر کرده بود برخورد کرد که در اثر آن خودروی پراید دچار آتش‌سوزی شد. حسین‌علی رضایی افزود:  در این حادثه 3 نفر از سرنشینان پراید در دم جان باختند و دو نفر دیگر مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

انحراف به چپ مرگبار
اراک- ایرنا: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:  یک دستگاه کامیون کشنده بنز با مینی‌بوس سرویس معلمان شازند برخورد کرد.
سرهنگ ایرج کهریزی گفت: در این سانحه راننده و 2 نفر از سرنشینان مینی‌بوس در دم فوت کردند.
وی ادامه داد: از 15 سرنشین سرویس معلمان تعدادی در محل حادثه درمان و چهار نفر برای پیگیری درمان به بیمارستان منتقل شدند.
وی علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ کامیون کشنده بنز نسبت به مینی‌بوس اعلام کرد.

آتش‌سوزی در جنگل
بوشهر-ایرنا: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت:  یک آتش‌سوزی شامگاه دوشنبه در جنگل‌ها، بیشه‌زارها و نیزارهای حاشیه رودخانه‌‌ مند در شمال غرب روستای درویشی در بخش شنبه و طسوج این شهرستان رخ داد.
در این آتش‌سوزی 2/5  هکتار از جنگل های حاشیه این رودخانه از بین رفت. وی گفت: علت این آتش‌سوزی و میزان خسارت‌های وارد شده در دست بررسی است.

اتوبوس واژگون شد
تبریز- ایرنا: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: یک دستگاه اتوبوس مسافربری در کیلومتر 200 محور تبریز-زنجان واژگون شد که در اثر آن 23 نفر مصدوم شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی علت این حادثه را خستگی و خواب آلودگی راننده اتوبوس مسافربری اسکانیا، اعلام
کرد.