kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد

تحصیل 2 میلیون دانش‌آموز کشور در مدارس خیرساز

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه 100هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز در کشور ساخته شده است، از تحصیل 2 میلیون دانش‌آموز در این مدارس خبر داد.




به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «علی‌اصغر فانی» ظهر دیروز در مراسم افتتاح دو پروژه خیرساز در مشهد اظهار کرد: بیش از 100 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته‌ شده است و خوشحالیم که امروز اعلام کنیم بیش از 2 میلیون دانش‌آموز کشور در مدارس خیرساز مشغول به تحصیل هستند.
وی ایجاد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را درزمینه فرهنگ و هنر پروژه‌ای منحصربه ‌فرد دانست وگفت:  امسال بیش از 615 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور فعال خواهند بود.
فانی از ایجاد ردیفی برای پیش‌دبستانی در بودجه آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار در بودجه آموزش‌وپرورش ردیفی برای دوره پیش‌دبستانی ایجاد ‌شد چراکه توجه به آموزش بهتر دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی در مناطق دوزبانه و محروم مورد تأکید است.
وی با بیان اینکه توجه به توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست از دیگر برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است، اظهارداشت: امسال در راستای توسعه این حوزه چهار درس جدید را هم به دروس دانش‌آموزان اضافه کردیم.