kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی:

97 درصد پوشاک برندهای خارجی تقلبی است

عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه 97 درصد پوشاک در نمایندگی برندهای خارجی تقلبی است گفت: درحال حاضر تنها 3 درصد از پوشاک موجود در این فروشگاه‌ها، اصل است.


سعید حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و کارهای کارشناسی برای جلوگیری از فعالیت برندهای فاقد مجوز و برخورد با قاچاق پوشاک در سطح عرضه، اظهار کرد: پس از برگزاری این جلسات، دستورالعمل اجرایی آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری تشکل‌ها تدوین شده اما هنوز به اجرا درنیامده است.
وی با بیان اینکه قرار بود این طرح از ابتدای مهرماه اجرا شود، ادامه داد: امیدواریم به زودی این طرح به مرحله اجرا برسد، چرا که اگر به موقع اجرا، پیگیری و نظارت شود، تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.
این عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه هنوز که هنوز است، نمایندگی‌های فاقد مجوز اقدام به فروش محصولات خود در حالت قبل می‌کنند، گفت: البته همین که دستورالعمل صادر شده است، تاثیر اندکی بر بازار گذشته و وضعیت تا حدودی بهتر شده است.
حسین‌زاده درباره فعالیت نمایندگی برندهای جهانی پوشاک از طریق قرارداد رسمی با برند اصلی یا با یک واسطه به دلیل وجود تحریم‌ها، اظهار کرد: ما از ابتدا با این موضوع مخالف بودیم، چرا که به هر حال فروشنده‌ای که می‌خواست محصول خود را از دوبی بیاورد، یک نامه به عنوان فاکتور از فروشنده دریافت می‌کرد و عملا با گرفتن یک کاغذ بر اصل قضیه سرپوش می‌گذاشت.
وی افزود: برای فروشنده خارجی هم که می‌خواهد جنسش را بفروشد کاری ندارد که یک فاکتور تحت عنوان فروش پوشاک یک برند به خریدار بدهد.