kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

صدور ویزا برای زائران اربعین در آذربایجان شرقی

دبیر ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی گفت: در این استان 3 دفتر به منظور صدور ویزا برای زائران اربعین مشخص شده که مسئولیت آن با سازمان حج و زیارت استان است.

 

حسن استوارآذر با بیان اینکه برای استقرار موکب‌های خدمات‌رسانی به زائران 12 منطقه مشخص شده است، اظهار داشت: با توجه به استقرار 4 کنسولگری از سوی کشور عراق در داخل کشور ایران برای اخذ ویزا، در استان آذربایجان شرقی نیز 3 دفتر به منظور صدور ویزا مشخص شده است.
وی ادامه دارد: همچنین به منظور اجرای هرچه بهتر تدابیر اتخاذ شده در محل مأموریت 6 کمیته پشتیبانی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، سازمان‌دهی و بهداشت و درمان و اقدامات تأمینی مشخص شده که در این راستا شهرداری تبریز، اداره کل اوقاف و امور خیریه، مرکز صدا و سیمای استان، اداره کل حج و زیارت، دانشکده علوم پزشکی و نیروهای انتظامی و امنیتی استان به عنوان مسئولان کمیته‌های مربوطه مشخص شده‌اند.
استوار آذر بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های لازم موکب استان مستقر در مرز مهران، برای پذیرایی روزانه 30 هزار نفر زائر پیش‌بینی شده و بر این اساس باید تدابیر لازم در راستای تجهیز امکانات انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به درخواست خیرین برای حضور در برقراری موکب‌های خدمات‌رسانی تلاش کرده‌ایم از این ظرفیت بزرگ نیز بهره‌مند شویم.