kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

راه‌اندازی خط مسافری بندرعباس - بندر خصب عمان

با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنعت و تجارت عمان، خط مسافری و تجاری میان بندرعباس، بندر خصب رسما افتتاح شد.


با راه‌اندازی این خط امکان تردد هفتگی مسافر بین ایران و عمان از طریق دریا فراهم شد. همچنین خط تجاری میان بندر شهید باهنر - بندر خصب نیز آماده جابجایی کالا میان دو کشور ایران و عمان است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه طول مسیر دریایی میان بندرعباس تا بندرخصب معادل 71 مایل (حدود 114 کیلومتر) است، افزود: با راه‌اندازی این خط مسافری امکان تردد مستمر مردم کشورمان به عمان و اتباع عمان به ایران فراهم می‌شود.
جاسم جادری ادامه داد: سفر وزیر تجارت و صنعت عمان به ایران نشانه عزم دو طرف برای توسعه این همکاری‌ها است که با جدیت از سوی مسئولان استان هرمزگان نیز پیگیری خواهد شد.
گفتنی است تمهیدات لازم به منظور استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه کشورمان در بندر شهید باهنر به منظور ارائه روادید به اتباع عمانی برای ورود به خاک ایران اسلامی فراهم شده و در بندر خصب عمان نیز نمایندگی وزارت خارجه عمان برای ایجاد امکان تردد اتباع ایرانی مستقر شده تا تردد اتباع دو کشور تسهیل شود.
در حال حاضر یک شناور کاتاماران عمانی کار تردد مسافران در این خط مسافری دریایی را انجام می‌دهد که شناورهای ایرانی نیز برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.