kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

افزایش توزیع نوشت افزارهای اهدایی رهبری درسیستان و بلوچستان

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: توزیع نوشت افزارهای اهدایی رهبر معظم انقلاب در سیستان و بلوچستان امسال در مقایسه با سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.


سرتیپ پاسدار «محمد مارانی» در حاشیه توزیع نوشت‌افزارهای اهدایی رهبر معظم انقلاب درمدرسه استثنایی زاهدان اظهار داشت: این اقدام خداپسندانه در سیستان و بلوچستان از سال 88 با حضور سردار شهید شوشتری آغاز و همچنان با قوت ادامه دارد.
وی تصریح کرد: امسال با وجود اعتبارات محدود قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه توزیع بیش از 31 هزار بسته نوشت افزار با اعتبار پنج میلیارد ریال از سوم مهر بین دانش‌آموزان نیازمند سیستان و بلوچستان آغاز شده به طوری که در مقایسه با سال گذشته حدود هشت هزار بسته رشد دارد.
وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است در منطقه جنوب شرق و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و دیگر مناطق محروم توزیع نوشت افزار به دانش‌آموزان نیازمند صورت گیرد.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیازمندی‌های این حوزه شناسایی شده که ساختن مدارس و توزیع لوازم التحریر از جمله بخشی از نیازهاست که در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده با توجه به نیاز فراوان سیستان و بلوچستان به فضاهای آموزشی بین 60 تا 100 مدرسه امسال در این استان ساخته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: حدود 100 هزاربازمانده از تحصیل در استان وجود داشت که با تلاش و همکاری همه دلسوزان بخشی از این افراد جذب کلاس های درس شده یا در حال جذب هستند.
علیرضا نخعی افزود: برخی از مشکلات بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان استان نداشتن تمکن مالی خانواده در تامین مایحتاج اولیه تحصیل دانش‌آموزان است که امیدواریم با کمک خیران و انجام اقدامات خداپسندانه زمینه فراگیری علم و دانش همه افراد جامعه فراهم شود.
وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان نیازمند کمک فوری هستند گفت: خیران نیک اندیش می توانند این نهاد را در رفع نیازهای آموزشی این دانش‌آموزان یاری رسانند.
هم اینک افزون بر 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 700 مدرسه در حال تحصیل و افزون بر 36 هزار فرهنگی نیز سکان‌دار تعلیم و تربیت سیستان وبلوچستان هستند.