kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
استاندار خوزستان تاکید کرد

لزوم پرداخت هزینه‌های آلایندگی

استاندار خوزستان گفت: هزینه‌های آلایندگی ربطی به فعالیت مجاز یا غیرمجاز ندارد، چرا که هزینه آلایندگی حقی است که قانون آن را مشخص کرده است.



غلامرضا شریعتی افزود: کارگاه‌های مجاز و غیرمجاز پرورش ماهی در خوزستان فعالند، برداشت از منابع آب سطحی بر کیفیت و کمیت آب تاثیرگذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: این کارگاه‌ها تاثیرگذاری شدیدی بر منابع آب در پایین‌دست گذاشته و سبب آلودگی محیط‌زیست می‌شوند.
شریعتی بیان کرد: این کارگاه‌ها آلودگی‌هایی برای محیط ایجاد می‌کنند که یا باید حق آلایندگی را پرداخت کنند یا به نحوی عمل کنند که سازمان محیط‌زیست عدم آلایندگی آنها را تایید کند.
استاندار خوزستان در رابطه با تکمیل تصفیه‌خانه شرق اهواز طی امسال و اختصاص500 میلیارد ریال اعتبار به آن گفت: 10 میلیون دلار اعتبار از محل فروش برق به عراق تامین شده است و 10 میلیون دلار دیگر را باید شرکت توانیر پرداخت کند.
وی با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده است که عملیات اجرایی تصفیه‌خانه را انجام دهیم گفت: نیازی به پیش‌بینی اعتباری برای آن در چارچوب پروژه‌های احیای کارون نیست، چرا که اعتبار فاز اول تصفیه‌خانه شرق تامین شده است.
شریعتی با اشاره به اعتباری که برای جمع‌آوری آب سدهای بهمنشیر و مارد پیش‌بینی شده است، بیان کرد: برای این پروژه نیز با عنایت رهبر معظم انقلاب حدود 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به منظور جمع‌آوری آب‌های مرزی این دو سد اختصاص داده شد.
استاندار خوزستان از شیلات، سازمان محیط‌زیست و آب و برق استان درخواست کرد که کمیته‌ای مشترک به منظور چگونگی حل مشکلات آلایندگی آب کارون تشکیل دهند.