kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
خطیب جمعه تهران:

پاسخ ایران به هر کشور متجاوزی پشیمان‌کننده خواهد بود

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه پاسخ ایران به هر کشور متجاوزی پشیمان‌کننده خواهد بود، گفت: یک شبکه لعنتی جهانی علیه بیداری کشورها تشکیل شده که ادعای مبارزه با ترور از زبان آنها فریب است.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تاسیس و تشکیل کارگاه‌های آموزشی و معرفت‌افزایی برای آشنایی با ریشه‌های ولایت و امامت، گفت: این کارگاه‌ها در استان‌ها و در تهران به خوبی برگزار شد و ما از برخی مسئولان اجرایی که آنها نیز قول همکاری داده‌اند، خواسته‌ایم که این کارگاه‌های معرفتی در ادارات هم تشکیل شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم آموزش و پرورش در این راستا قدم‌های برجسته‌ای بردارد و ما شاهد شکل‌گیری این موضوع از دوره مهدکودک تا دبستان و دبیرستان باشیم، افزود: جوان‌های ما باید همانگونه که اعتکاف را راه انداختند و مراسم عاشورا را به داخل دانشگاه‌ها کشاندند، جریان غدیر را هم برگزار کنند.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: بنده به وزیر آموزش و پرورش به صورت خصوصی گفتم که هنر شما این است که در دوران وزارت‌تان بچه‌مدرسه‌ای‌ها را مسجدی کنید و اگر غیر از این باشد کار زیادی انجام نشده است.
حجت‌الاسلام صدیقی به نقل قولی از آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: برخی از صلحا گفته بودند که امیرالمومنین(ع) را دیده و ایشان گفته‌اند که ایران خانه ماست و ما هوای این خانه را داریم.
وی با تاکید بر اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس جنگ بدر را تداعی و نصرت الهی را محسوس کردند، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نشان داد که می‌توان با اتکا به ایمان و امداد غیبی از قدرت‌های بزرگ نترسید.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روح بلند امام در کالبد ملت ما اشراف داشت و انگار همه امام بودند و روح امام داشتند، بیان داشت: ملت ایران با این روحیه ثابت کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و به همه قدرت‌ها پوزخند زدند و از این رو عمده‌ترین پیروزی ما در دوران دفاع مقدس پیروزی مکتب، ولایت و زعامت غدیری بود.
حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به لزوم ادامه راه دفاع مقدس و اطاعت محض از ولایت در دوران فعلی، تصریح کرد: ملت ایران نشان داده‌اند اهل تجاوز به کشوری نیستند و ایران لنگر ثبات در منطقه است، اگر کشوری به ما تجاوز کند، باید بداند که دستی برتر، نیرویی بالاتر و اقتداری عمیق‌تر از دوران دفاع مقدس در انتظار آنها خواهد بود و جوابی که ایران به متجاوز می‌دهد، پشیمان‌کننده خواهد بود.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار داشت: باید در مدارس و دانشگاه‌ها ریشه‌های ظلم و ستم جهانی بازگو شود، چراکه قرآن مردم را در مقابل دشمنان و مشرکین حساس کرده است، ما باید بدانیم که مسئله ولایت ما را از چنگ سلطه استکبار نجات داد و کسانی که صاحب قلم، هنر و برخوردار از عرصه فرهنگی هستند، باید این موضوعات را تبیین کنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حمله آمریکا به پایگاه سوریه و شهادت 90 نفر از سربازان و مجروح شدن عده‌ای دیگر، گفت: آنها در عراق و قنیطره هم این بمباران را انجام دادند و ما شاهد حمایت اسرائیل و عربستان بودیم.
حجت‌الاسلام صدیقی بر همین مبنا یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد یک شبکه لعنتی جهانی علیه استقلال و بیداری کشورها تشکیل شده و مبارزه با ترور از زبان آنها فریب است چراکه خودشان تروریسم را خلق کرده‌اند.
جانشین رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح: روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ امیر سید عبدالرحیم موسوی، جانشین رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به دلایل تحمیل جنگ 8 ‌ساله به جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب، اظهار داشت:‌ تحمیل این جنگ یک علت اصلی داشت و یکسری علت تشدید‌کننده و تسریع‌کننده.
وی افزود: علت اصلی تحمیل این جنگ ماهیت نظام سلطه و تقابل آن با انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی با ماهیت الهام‌بخشی و الگوسازی و آرمان‌گرایی و عدم اطاعت از طاغوت و با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی به پیروزی رسید  و نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار با پیروزی انقلاب اسلامی تقریباً تمام الگوها و برنامه‌های تمامیت‌خواهانه خود را نقش بر آب دید و لذا این دو قطب مثل همیشه رویارویی حق و باطل، روبه‌روی هم قرار گرفتند. این علت اصلی تحمیل جنگ 8 ساله به جمهوری اسلامی ایران بود.
جانشین رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: اما یک علت تسریع‌کننده جنگ 8 ساله علیه جمهوری اسلامی ایران، این بود که اردوی استکبار با برآورد غلط، انقلاب اسلامی ایران را فاقد قدرت دفاعی ارزیابی کرد و با این محاسبه به واسطه  حیوان دست‌آموز خود یعنی صدام، جنگ را علیه ملت ایران آغاز کرد. به شهادت تاریخ نظام وحشی سلطه وقتی ملتی را فاقد قدرت دفاعی ببیند، بر اثر طبیعت متجاوز خود به او حمله خواهد کرد، دزد وقتی خانه‌ای را بدون دفاع و بدون حصار و دیوار و مانع ببیند،‌ به حریم آن خانه و خانواده و ناموس وارد خواهد شد و به ارزشمند‌ترین دارایی‌ها دست‌درازی خواهد کرد.
امیر موسوی تأکید کرد: امروز دشمنان ما دزدترین راهزنان عالم هستند و به همین دلیل مدام به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و توقف رشد قدرت دفاعی ما هستند ولی ما علیرغم میل آنها، مبتنی بر جهاد کبیر با عدم تبعیت از دشمن روز به روز بر قدرت دفاعی و تهاجمی خود خواهیم افزود.

وزیر آموزش و پرورش: 152 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند
به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی نیز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران اظهار داشت: آموزش و پرورش گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور است که به دانش‌آموزان خدمات تربیتی و آموزشی ارائه می‌کند و توسعه هر کشوری به موفقیت آموزش و پرورش بستگی دارد.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش کشور از پشتوانه‌های مقاومی برخوردار است، گفت: با داشتن سند تحول در آموزش و پرورش تا افق 1404 را پیش رو داریم و در برنامه ششم توسعه نیز اجرای متوازن و همه‌جانبه این سند در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس سند تحول به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی،‌ اجتماعی، سیاسی، اقتصادی می‌پردازیم و به تربیت انسانی دانش‌آموزان نیز تأکید می‌شود.
فانی ابراز داشت: با کمک خیرین کشور نیز در مناطق محروم اقداماتی برای دانش‌آموزان صورت گرفته است تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن مدرسه از تحصیل باز نماند و در این راستا با اجرای سیاست انسداد مبادی بی‌سوادی در چند سال اخیر، تلاش ارزشمندی در طرح خانه به خانه انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی در کتب درسی منظور شده است،‌ گفت: در دولت یازدهم تاکنون 5522 پروژه با زیربنای بیش از 4 میلیون و 710 متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: از 211 هزار و 963 کلاس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد 152 هزار و 877 کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده است.
فانی بیان داشت: برای تسهیلات حمایتی در مناطق محروم 3 هزار راهبر آموزشی اعزام شده‌اند و نسبت به استانداردسازی مدارس و همین طور سرویس گرمایشی و توصیه‌های بهداشتی و در نهایت توزیع رایگان کتاب درسی در مناطق محروم اقدام می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: 750 دارالقرآن فعال شده است و 700 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی 95-94 به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.