kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
سردار قاسم سلیمانی در یادواره 1100 شهید ملایر:

هرکسی دشمن را دوست جلوه دهد خیانت کرده است


همدان-خبرنگارکیهان:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از درون حکومت‌هایی که به دنبال رابطه با دشمنانشان هستند هیچ ارزشی بیرون نمی‌آید، ادامه داد: برخی به غلط می خواهند بقبولانند که کشور منزوی است، اگر چنین است چرا غربی ها اصرار به برقراری رایطه و بستن پیمان با ما را دارند؟
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر مهم ترین مؤلفه امروز کشور را وحدت دانست و افزود: باید برای تمام موضوعات اساسی کشور اجماع و وحدت شکل بگیرد. وی در ادامه لزوم وحدت در مقابل دشمن را موضوعی اساسی دانست و گفت: نمی‌شود که در یک نبرد بین عالم اسلام و دشمنان اسلام و ایران 2 صدایی وجود داشته باشد؛ نمی‌شود کسانی دشمن را دوست بپندارند و اگر کسی در هر جایگاهی چنین کند، این کار یک خیانت است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از درون حکومت‌هایی که به دنبال رابطه با دشمنانشان هستند هیچ ارزشی بیرون نمی‌آید، ادامه داد: بعضی‌ها به غلط می‌خواهند به مردم بقبولانند که ما منزوی هستیم و باید از انزوا خارج شویم و با چند کشور محدود شکست خورده که درگیر انواع فساد هستند رابطه برقرار کنیم، حال اگر چنین است چرا غربی ها اصرار به برقراری رایطه و بستن پیمان با ما را دارند؟
سرلشکر سلیمانی با اشاره به آتش افروزی‌های غرب در منطقه و کشته شدن بیش از 2 میلیون نفر در طی 16 سال گذشته در منطقه خاورمیانه گفت: ایران یک کشور امن و مقتدر و دارای جایگاه بالای سیاسی و امنیتی است. عمق نفوذی که هم‌اکنون ایران در منطقه دارد در هیچ دورانی وجود نداشته است.
وی با بیان اینکه اگر امروز سطح توقع مردم را تعالی دادیم، کشور رشد می‌کند ولی اگر فهم مردم را درگیر موضوعات کوچک کردیم این کار کمکی به آگاهی مردم نخواهد کرد، تصریح کرد: گاهی در کشور بحث‌هایی به وجود می‌آید که نیم درصد مردم نیز درگیر و شامل آن نمی‌شوند ولی آن را به آحاد جامعه تعمیم می‌دهند؛ در اینگونه مباحث حتی اگر عده‌ای برای ما دست بزنند چنین کاری یک خیانت است، باید مردم را به سمت موضوعات اصلی سوق داد.
سرلشکر سلیمانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت منطقه‌ای که کشورهای اسلامی در آن متراکم هستند، افزود: حدود 27 کشور در این منطقه حضور دارند که 16 کشور آن یا دیکتاتورها در آن حکومت می کنند و یا حکومت‌ها در آنجا موروثی است، 7 کشور دیگر منطقه دچار بحران، جنگ و مصیبت‌های داخلی‌اند. در این میان 3 کشور باقی می‌ماند که یکی از آنها ایران است و حالا ما ایران را با این امنیت، با کدام نقطه از منطقه می‌خواهیم مقایسه کنیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در دفاع مقدس قله‌های اساسی موضوعات اخلاقی بود که در تاریخ جز صدر اسلام و عاشورای حسینی، بی سابقه است، گفت: دفاع مقدس برای ما سند مهم افتخار و ذی قیمتی است. فرماندهان ما بعد از شهادت مانند یک مرجع تقلید مورد تقلید دیگر رزمندگان قرار می‌گرفتند و الآن برای پیروزی در یک جنگ نابرابر مورد تقلید دیگران هستند. چرا که در شیوه مدیریت آنان در دفاع مقدس هیچ شبهه‌ای نمی‌توان وارد کرد.
سرلشکر سلیمانی اظهارداشت: اگر در اداره‌ای چه دولتی یا خصوصی، خانه ای و هر مکان دیگر عکس شهید نباشد یک بی معرفتی نسبت به شهداست؛ شمال و جنوب تهران و ایران و همه کشور مدیون شهداء هستند. وی جایگاه ویژه مادران و خانواده شهدا را یادآور شد و با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی پس از عملیات طریق‌القدس بخشی از فرماندهان به دلیل تعداد زیاد شهدا دچار تردید شدند؛ امام به آن فرماندهان فرمودند که مسئولیت این خون‌ها با من است ولی شما خوشحال باشید که نام شما بر لوح محفوظ نگاشته شده است. مگر می شود نام شهدا بر آن لوح بدون مادران و خانواده هایشان باشد؟
فرمانده نیروی قدس سپاه ویژگی اختصاصی جمهوری اسلامی را رهبری آن دانست و تصریح کرد: در کجا چنین رهبری با این تقوا و مراقبت و دلسوزی برای آحاد مردم پیدا می شود؟ یکی از شخصیت‌های مهم جهان که مدعی ابرقدرتی است وقتی با رهبر انقلاب ملاقات کرده بود اظهار می‌داشت که حالا فهمیدم ایران با این همه مشکلات چگونه تاکنون مقاومت کرده است. چفیه ای که رهبر انقلاب به گردن می اندازند، یک تذکر دائمی و زنده به ارادتمندان دوران دفاع مقدس است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه حج و احرام در میان مسلمانان گفت: خداوند شجره خبیثه آل سعود را لعنت کند که بیت‌الله الحرام این جایگاه با عظمت عالم اسلام را به ناحق مصادره کرده است.