kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
بلافاصله پس از موافقت آمریکا با فروش سلاح به عربستان

جنگنده‌های آل‌سعود ده‌ها زن و کودک یمنی را در الحدیده به خاک و خون کشیدند

جنگنده‌های سعودی در جدیدترین جنایت خود با حمله به الحدیده 25 یمنی را شهید و 50 تن دیگر را زخمی کردند، آن هم همزمان با موافقت سنای آمریکا با فروش یک میلیارد دلار سلاح به عربستان!


سرویس خارجی-

آل سعود درست در همان شبی که سنای آمریکا طرح فروش یک میلیارد سلاح به عربستان را تصویب کرد به کشتار مردم یمن پرداخت. چهارشنبه شب، جنگنده‌های ائتلاف سعودی با بمباران منطقه «سوق‌الهنود» در شهرستان «الحوک» در الحدیده 25 نفر را شهید و 50 تن دیگر را زخمی کردند. «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله حمله «وحشتناک عربستان» در منطقه «سوق الهنود» در «الحدیده» یمن را محکوم کرد. سخنگوی انصارالله گفت، «این جنایت در ادامه سلسله جنایت‌های انجام شده علیه ملت یمن صورت می‌گیرد بدون آنکه اخلاق، دین یا انسانیت بازدارنده آن باشد.» سخنگوی انصارالله این را هم گفت که «انجام این حمله همزمان با قرارداد جدید فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان، نقش مستقیم واشنگتن در حملات مداوم علیه یمن و محاصره آن را آشکار می‌کند.» سنای آمریکا روز چهارشنبه از طرح دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای فروش بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات به عربستان حمایت کرد.
واکنش سازمان ملل
«بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل اما حمله روز چهارشنبه جنگنده‌های سعودی به بندر حدیده یمن و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع را محکوم کرد.  خبر دیگر اینکه، پنجشنبه گذشته، «احمد عبید بن دغر» نخست‌وزیر دولت فراری یمن به همراه اعضای کابینه وارد عدن شدند. با توجه به اینکه نیروهای ائتلاف عربی- سعودی در عدن مستقر شده‌اند و «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن این شهر را پایتخت خود معرفی کرده، «بن دغر» برای آنچه «اداره کشور» خوانده شده وارد عدن شده‌اند.
 این در حالی است که ساکنان عدن و دیگر شهرهای جنوبی یمن که در اشغال ائتلاف سعودی‌است از هرج و مرج و ناامنی به شدت رنج می‌برند.
تاکنون بارها دولت رئیس‌جمهور مستعفی یمن که در ریاض مستقر شده‌اند به عدن رفته و بعد از چند روز این شهر را ترک کرده و به اقامتگاه خود در عربستان بازگشته‌اند!