رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان تهران:
211 هزار مترمربع اراضی ملی از زمینخواران پس گرفته شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از بازپسگیری 211 هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان به ارزش 200 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری خبر داد.
وحید انصاری گفت: 11 هزار مترمربع از این اراضی در اجرای 6 مورد حکم قضایی اقدام به بازپسگیری شد و 200 هزارمترمربع دیگر از این اراضی در راستای اجرای تبصره 1 ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگلها و مراتع رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.وی به 3 مورد حریق از ابتدای فصل گرما در مراتع این شهرستان اشاره کرد و افزود: در پی این حریقها میزان 10 هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق و دچار آسیب جدی شد.
انصاری مساحت مراتع این شهرستان را حدود 91 هزار هکتار و ظرفیت چرای دام مجاز را بیش از 9 هزار واحد دامی دانست و اظهار داشت: 80 هزار هکتار از این مراتع جزو مراتع میانبند و 11 هزار هکتار دیگر جزو مراتع ییلاقی است که بخشی از این مراتع به خاطر اجرای طرح جنگلکاری ارتفاعات شمال تهران در دامنه جنوبی البرز تحت قرق قرار گرفته و از ورود هرگونه دام و احشام در این مراتع جلوگیری شده است.