kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
بازگشت تیم ملی کشتی آزاد به ایران در میان استقبال پرشور علاقه مندان

یزدانی: طلای المپیک باید حفظ و تکرار شود

تنها طلایی کشتی ایران در مسابقات المپیک 2016 ریو می‌گوید طلای ریو پایان کار من نیست.


سرویس ورزشی-

ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد پس از حضور در رقابت‌های المپیک ریو، روز پنجشنبه با استقبال هواداران و مسئولان ورزش، وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شدند. کشتی آزاد ایران در رقابت‌های المپیک 2016 ریو عملکردی قابل قبول داشت و توانست یک طلا توسط حسن یزدانی، یک نقره توسط کمیل قاسمی و یک برنز توسط حسن رحیمی کسب کند.تعداد زیادی از هواداران با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور پیدا کرده بودند و استقبال مردم از تیم ملی کشتی آزاد بسیار باشکوه بود.
شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سید مناف هاشمی معاون پشتیبانی وزیر ورزش به همراه پیشکسوتان کشتی در مراسم استقبال از آزادکاران ایران حضور داشتند.رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز روز چهارشنبه  وارد تهران شده بود و در میان آزادکاران حضور نداشت.
طلای ریو پایان کار من نیست
اما حسن یزدانی تنها طلایی کاروان کشتی ایران در بازگشت به کشورمان در گفت و گویی با خبرنگاران اظهار داشت: سالها برای رسیدن به چنین افتخار بزرگی که البته متعلق به تمام مردم ایران است زحمت کشیدم و خوشحالم از اینکه توانستم پاسخ اعتماد کادر فنی را به خوبی بدهم. مطمئنا مسئولیت من از این پس بسیار سنگین‌تر است، چراکه حالا همه از من انتظار تداوم قهرمانی دارند و باید بتوانم به خوبی از جایگاه کنونی خودم دفاع کنم. البته در این مسیر باید همچنان از کادر فنی و تمامی مربیانی که برای من زحمات زیادی کشیدند قدردانی کنم، چراکه بدون کمک و همراهی آنان رسیدن به مدال طلای المپیک میسر نبود. وی افزود: مطمئنا مسئولیت من از این پس بسیار سنگین‌تر است، چراکه حالا همه از من انتظار تداوم قهرمانی دارند و باید بتوانم به خوبی از جایگاه کنونی خودم دفاع کنم. البته در این مسیر باید همچنان از کادر فنی و تمامی مربیانی که برای من زحمات زیادی کشیدند قدردانی کنم، چراکه بدون کمک و همراهی آنان رسیدن به مدال طلای المپیک میسر نبود.
وی در خصوص حذف غیرمنتظره جردن باروز آزادکار عنوان‌دار آمریکا از المپیک ریو گفت: کشتی ورزشی است که هیچ چیزی در آن معلوم نیست و هر لحظه ممکن است بر اثر یک اشتباه جای پیروزی با شکست تغییر کند. باروز در المپیک لندن قهرمان شد و در ریو نیز خدا کمک کرد و من صاحب مدال طلا شدم. باروز کشتی‌گیر بسیار خوبی است اما نباید در المپیک هیچ حریفی را دست کم گرفت.
آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران در خصوص رقیب سرسخت روس خود در دیدار فینال المپیک نیز گفت: گدویف کشتی‌گیر بسیار فنی و قدرتی است که سال گذشته نیز در رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال برنز شده بود. او در المپیک توانست جردن باروز آمریکایی را شکست دهد که این مسئله نشانگر توان بالای فنی و جسمانی اوست. یزدانی افزود: من هم برای دیدار فینال برابر این حریف روس، برنامه داشتم، اما مصدومیت او باعث شد تا نتوانم طبق برنامه پیش بروم. گدویف از نظر نفس و انرژی کم می‌آورد و مدام به دلیل پانسمان شکستگی سر و پیشانی از تشک خارج می‌شد و همین موضوع باعث می‌شد او بتواند دوباره نفس بگیرد و به مبارزه بازگردد. دارنده مدال طلای المپیک با بیان اینکه سطح رقابت‌های المپیک ریو بسیار بالا بود افزود: در این دوره از المپیک مثل همیشه کشتی‌گیران خوبی حضور داشتند و همگی برای رفتن به روی سکو برنامه‌ریزی و تلاش کردند اما در نهایت هر کشتی‌گیری که بیشتر زحمت کشید و اشتباهاتش نیز کمتر بود به موفقیت رسید.
یزدانی درباره شکستن طلسم ۱۶ ساله کشتی آزاد ایران با کسب مدال طلای المپیک خاطر نشان کرد: برای این مدال واقعا زحمت کشیده بودم و خوشحالم که توانستم بعد از ۱۶ سال یک مدال طلا برای کشتی آزاد در المپیک کسب کنم.
جوانترین طلایی تاریخ کشتی ایران در المپیک همچنین درباره استقبال باشکوه مردم از آزادکاران المپیکی خاطرنشان کرد: مردم همیشه به ما لطف داشته‌اند و هدف ما نیز در وهله اول خوشحالی آنهاست. از همه مردم عزیزمان به خاطر حمایت‌هایشان قدردانی می‌کنم و خوشحالم که سربلند به کشور بازگشتم و پیش آن‌ها روسفید شدم.