kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* وقتی برای گزینش استخدامی هلال احمر اقدام کردم متوجه شدم افرادی در سازمان مشغول فعالیتند که بیش از 35 سال سابقه کار دارند و دو برابر نیروهای جوان حقوق دریافت می‌کنند، آنگاه جوانان برای پیدا کردن شغل با کمبود فضای کار مواجهند.
0745---021
* از واحد روشنایی معابر شرکت برق منطقه‌ای 17 شهریور درخواست می‌شود نسبت به تامین روشنایی ضلع شمالی پاسدار گمنام حد فاصل پلاک 143 تا تقاطع موتور آب که شب هنگام فاقد روشنایی است اقدام نماید.
اسدی
* با توجه به اینکه دولت از توقف آزمون استخدامی خبر می‌دهد، تکلیف بیش از 6 میلیارد تومان پول واریزی داوطلبان چه می‌شود؟!
6406---0912
* در درمانگاه شماره 2 فرهنگیان در فلکه دوم صادقیه تهران از نصب نرخ خدمات درمانی خبری نیست. برای ترمیم دو کاناله دندان بنده مبلغ
350 هزار تومان پول گرفته‌اند.
8289---0917
* در 20 متری افسریه منطقه 15 به ویژه در سر چهارراه‌ها هر روز شاهد سد معبر وانت‌های میوه‌فروشان و ایجاد راه‌بندان و سروصدا و درگیری و بددهنی برخی از آنها با مردم هستم. حضور آنها از صبح تا پاسی از شب و استفاده از بلندگو موجب سلب آسایش مردم هم شده است. با پیگیری‌های متعدد متاسفانه برخوردی را شاهد نبودیم. از شهرداری منطقه به ویژه سد معبر آن درخواست می‌شود با مشکل یاد شده برخورد نمایند.
بابایی از منطقه 15
* روزانه در میادین تره‌بار و مغازه‌های میوه‌فروشی حجم بالایی از پسماندهای سبزی و میوه جمع‌آوری می‌شود. با برنامه‌ریزی می‌توان از این پسماندها خوراک دام و طیور تهیه کرد. این کار هم اشتغال‌زایی و هم مصرف بهینه منابع کشور را به دنبال خواهد داشت.
همدانی
* سرمایه بانک رفاه کارگران بر اساس آنچه در شناسنامه آمده، از محل حق بیمه تامین اجتماعی و حاصل عرق جبین و دست‌های پینه بسته کارگران است. در حالی که این بانک از پرداخت چند میلیون تومان وام برای رفع مشکلات اضطراری و حیاتی بیمه شده‌ها و مستمری‌بگیران خودداری می‌نماید، مدیران بانک دارای میلیاردها بدهی کشف شده می‌باشند. در کدام مرام و مکتب شناخته شده انسانی این روحیه مسبوق به سابقه است؟!
امیری
* بسیاری از اتوبوس‌های شرکت واحد شهر گرگان دودزا هستند و شهر را آلوده می‌کنند. از شهرداری این شهرستان درخواست رسیدگی دارم.
9146---0911
* متاسفانه اکثر موسسات خیریه با آن چیزی که در اهدافشان ذکر می‌کنند کاملا در تضاد می‌باشند و بدتر آنکه هیچ نظارتی هم بر آنها نمی‌شود. مادرم سرطان معده دارد اما هیچ کدام از این موسسات به ویژه آنهایی که با هدف کمک به بیماران سرطانی شکل گرفته‌اند کمکی نکردند. آیا نظارتی هم به عملکرد این‌ها می‌شود؟!
4098---0919
* متاسفانه امسال هم در فصل گرما تعداد بسیار زیادی از درختان خیابان انبار نفت ری حتی یک قطره آب نخوردند و همچنان بدون هرس زمستانی به تدریج در حال خشک شدن هستند. آیا شهرداری منطقه 20 یا باقرشهر نمی‌توانند متولی بلوار متعلق به شرکت نفت شوند و از خشک شدن این درختان جلوگیری کنند؟
5932---0912
* آمریکا با برجام هسته‌ای، مالی، نفتی و... توسط پادوهای فتنه داخلی، می‌خواهد شکست فتنه 88 را جبران کند. آن وقت عده‌ای از برکات برجام برای ملت سخن می‌گویند! فاین تذهبون!
7977---0912 و 7250---0919
* مسئولین امر لطفا خسارت وارده به سپرده‌گذاران بانک ثامن‌الحجج و نتیجه اقدام بانک مرکزی در جلوگیری از تضییع حقوق اقشار ضعیف جامعه را پیگیری و گزارش نمایند.
4786---0912
* بنابر خبر اعلام شده ایرانی‌ها سالانه 100 هزار میلیارد ریال سیگار دود می‌کنند. آیا با این هزینه سنگینی که به کشور تحمیل می‌شود وقت آن نشده مسئولان امر و مردم در مورد موضوع دخانیات تجدیدنظر بکنند.
6263---0938
* در مجلس قبل وقتی وزارت ورزش فاقد وزیر  شده بود نمایندگان توجیه می‌کردند دلیل وجود عیب و مشکل در ورزش را نمی‌توانند از کسی سوال بکنند حال که وزیر ورزش داریم چرا نمایندگان مجلس جدید سکوت اختیار کرده‌اند  و حرکتی از آنان دیده نمی‌شود؟
4862---0912
* استاندارد نبودن آب‌نمای پارک، جان پسربچه‌ای را در تهران گرفت. لطفا مسئولین شهرداری توجهی هم به پارک پیروزی واقع در میدان شهید کلاهدوز (ابتدای خیابان نیروی هوایی) نمایند. در این پارک در حالی که مردم استراحت و بچه‌ها به تفریح سرگرمند چندین تیر برق فشار قوی وجود دارد که خطرسازند.
محمودی
* حادثه فوت کودک در حوض آب‌نما بسیار متاثرکننده بود. جا دارد مسئولان مربوط برای جلوگیری از حادثه مشابه از ترانس برای کاهش ولتاژ استفاده کنند. فناوری پیچیده‌ای هم ندارد.
3629---021
* نهادهایی که آزمون استخدامی را برپا می‌کنند به طور سلیقه‌ای عمل کرده و بابت هر آزمونی یک تعرفه خاص را به عنوان هزینه آزمون دریافت می‌کنند. به عنوان مثال در آزمون تصدی منصب قضایی 100 هزار تومان از متقاضی مطالبه شده است. چرا هیچ نظارتی بر عملکرد این نهادها انجام نمی‌گیرد؟
4197---061
* شهرداری شیراز بخشی از ساختمان قدیمی مدرسه خان را که در سالیان قدیم حوزه تدریس حکیم و فیلسوف بزرگ اسلامی یعنی ملاصدرا بوده تخریب و اقدام به احداث واحدهای تجاری در آنها کرده است. چرا؟
4190---0917
* از شهرداری رامسر تقاضای مساعدت برای آسفالت کوی دریای نهم منشعب از بلوار کمربندی شهید باهنر روبروی ساحل داریم. امید است رسیدگی شود.
3878---0922
* از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم برای بازنشستگی بانوان فرهنگی با 20 سال سابقه خدمت کاری بکنند.
8794---0938
* اتاق اصناف زنجان در پروژه‌ای عجیب اقدام به صدور برگه اخذ حق عضویت سالانه اصناف کرده است و هر کس امتناع نماید مغازه‌اش را پلمب می‌کنند.
1356---0912
* ساکن شهر اصفهان، خیابان مشتاق سوم کوی آبشار هستم. منطقه 4 شهرداری برای این محله با 60 خانوار، شبکه فاضلاب احداث نکرده است که با توجه به جنس زمین (سنگ) چاه‌های فاضلاب سنتی نمی‌توانند آب‌ها را جذب نمایند که این موضوع مشکلات بهداشتی برای ساکنین محل به وجود آورده است. پیگیری‌های متعدد فاقد نتیجه بوده است مگر ما عوارض و مالیات نمی‌دهیم؟
2678---0913
* علی‌رغم اینکه تعداد بسیار زیادی از دانش‌آموختگان رشته‌های فقه و حقوق اسلامی منتظر برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی هستند، بعد از گذشت قریب به 9 سال از برگزاری آخرین آزمون با این توجیه که در سال 86 تعداد زیادی جذب شده‌اند و در برخی نواحی با توجه به قوانین فعلی، تعداد سردفتران نسبت به جمعیت زیاد است، آزمون دیگری برگزار نشده است؟! از مجلس درخواست اصلاح قانون جذب سردفتر و از دستگاه قضایی (سازمان ثبت اسناد) برگزاری جذب سردفتر اسناد را داریم.
8621---0914
* جاده روستای کرکرق به اردبیل به دلیل واقع شدن استادیوم ورزشی در این جاده پرتردد می‌باشد، ولی کم‌عرض بودن آن و نداشتن خط‌کشی خطرآفرین می‌باشد. از مسئولان امر درخواست بازسازی این جاده را داریم. امیدواریم ترتیب اثر داده شود.
علی محمدی
* جاده شهر نوبران به نارلق از توابع شهرستان ساوه در اثر تردد ماشین‌های سنگین پر از چاله شده است. لکه‌گیری‌هایی که با آسفالت سرد تاکنون صورت گرفته نتیجه نداشته است. از مسئولان امر تقاضای بازسازی و آسفالت مجدد این جاده را داریم.
مطیعی
* مقابله قطعی و اساسی با مفاسد اقتصادی- اجتماعی یا اجرای دقیق احکام اسلامی در قطع کردن دست عناصر متجاوز به حقوق ملت ممکن است. البته مشروط به اینکه در دستگاه قضا اراده برخورد وجود داشته و ترس از فشار دولتی‌ها وجود نداشته باشد.
4786---0912
* آقای رئیس‌جمهور در یاسوج اظهار داشت، یک کاری که با زحمت فراوان توسط کارگزاران نظام انجام می‌شود... اگر نقصی هم داشته باشد باید قدرشناس باشیم...!! گویا جناب رئیس‌جمهور فراموش کرده‌اند ناسزاگویی‌های همراهان خود به کارگزاران دولت نهم و دهم را!
ولی‌زاده از بابل
* آقای نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرد وزرای کابینه هر هفته دو روز برای سامان دادن به اقتصاد کشور جلسه می‌گذارند. جالب این است که آنچه پس از این جلسات دیده می‌شود اضافه شدن چند هزار تومان به قیمت مرغ و شکر شده است. لطفا بنویسید تعطیل شدن این جلسات چه خسارتی به کشور می‌تواند وارد کند؟
عربی
* اگر تحریم‌های هسته‌ای نسبت به انبوه تحریم اعمال شده از سوی شیطان بزرگ این قدر ناچیز بوده و در زندگی مردم تاثیری نداشت، چرا خون پاک شهدای هسته‌ای به آسانی نادیده گرفته شد، بسیاری از تاسیسات هسته‌ای تخریب و اورانیوم غنی شده اکسید شد؟
دانشور
* مصدق فریب آمریکا را خورد فلذا به رهنمودهای آیت‌الله کاشانی توجه نکرد و آن شد که در مرداد 32 شد. امروز هم اگر مسئولان اجرایی کشور نسبت به رهنمودهای ولی امر مسلمین بی‌توجهی کنند برای کشور مشکل بوجود خواهد آمد.
5269---0913
* حدود 6 سال است در نوبت مسکن مهر با نام سامانه 2 ثبت‌نام کرده‌ام و انتظار خانه‌دار شدن را می‌کشم. تمام سرمایه‌ام در سن 60 سالگی 20 میلیون تومان بود که در مسکن مهر سرمایه‌گذاری کردم اما هیچ خبری از آن شنیده نمی‌شود، در سال 86 هم در پروژه‌ای دیگر ثبت‌نام کردم که تمام دارایی‌ام را کلاهبرداری کردند و این مقدار اندک باقی مانده را در عمران برای مسکن ثبت‌نام کردم که متاسفانه تاکنون بی‌حاصل بوده است، از کیهان تقاضا دارم در حمایت از یک زن سالخورده و تنها دریغ نکند.
6572---021
* برای رفع مشکلات دادسرای مبارکه اصفهان تاکنون چند نامه به دادسرای مبارکه نوشته و پیگیر موضوع شده‌ام ولی مشکلات بر سر جای خود باقی است. چرا؟
8916---0913
* ما ساکنین شهرک تهرانسر در غرب تهران شبانه‌روز از صدای هواپیماهای پروازی فرودگاه مهرآباد آسایش و زندگی نداریم. دولت پروازهای شب این فرودگاه را ممنوع اعلام کرده و به اجرا بگذارد.
0446---0912
* از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود مشکل عدم واگذاری سند مالکیت برای برخی منازل را که بیش از یک دهه سکونت در آنها سپری شده، پیگیری و برطرف کنند.
مرندی
* چرا عبور از هیئت امنا و منطقه 2 شهرداری مانع صدور سند برای منازلی شده‌اند که بیش از 19 سال از ساخت آنها می‌گذرد. از مسئولین امر درخواست می‌شود برای مجتمع شرکت نفت که بیش از 19 سال از ساخت آن می‌گذرد و به مجتمع فرسوده تبدیل شده، سند صادر کنند.
جمعی از ساکنین مجتمع شرکت نفت
* سال‌های اول و دوم دوره ریاست جمهوری آقای روحانی به وعده و وعید سپری شد. سال سوم مردم سرگرم برجام بی‌فرجام بودند. در سال چهارم که شروع شده  مشغول انتخابات خواهند شد و باز دوباره روز از نو روزی از نو؟
2628---0913
* به گوش دولتی‌ها رسانده شود چنانچه با سوء مدیریت و کم‌کاری‌های خود و همچنین منفعت‌طلبی موجب فشار بر زندگی مردم و خدشه در اعتقادات آنها بشوند در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشند
1320---0918
* با همفکری همسرم برای اینکه برای اقتصاد مقاومتی کاری کرده باشیم اقدام به خرید یک دستگاه اجاق گاز تولید داخل با نشان استاندارد کردم ولی وقتی دستگاه نصب شد  و مورد استفاده قرار گرفت عیب‌های آن یکی پس از دیگری دیده می‌شود. چرا تولیدکننده‌های داخل کشور بی‌اعتمادی ایجاد می‌کنند؟
1382---0915
* دولت به جای اینکه حقوق‌های نجومی مدیران را قطع کند مبلغ 114 هزار تومان پول غذای ماهیانه ما کارکنان شرکت گاز را قطع کرده است.
6015---0919
* شرکت ایرانسل بر اساس کدام موازین قانونی و شرعی مرتب روی گوشی‌های همراه اول مشترکین پیام‌های آگهی تبلیغاتی ارسال و هزینه آنها را از اعتبار خط تلفن آنها کسر می‌کند؟
1638---0938
* چند سال است که اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری بويژه در شرق آن، محل تجمع و اتراق افراد معتاد و کارتن خواب شده است. به پلیس هم گفته‌ایم اقدامی نمی‌کنند. مسئولان امر یک سامانی به این مکان زیارتی بدهند.
5955---0919
* در شهر سلماس فرم وام بانک‌ها از طریق مغازه‌دارها به فروش می‌رسد. چرا اجازه می‌دهند یک عده برای سودجویی خود همه چیز را لوث کنند و هیچ چیز در جای خودش نباشد.
8779---0914
* مسافر تاکسی بودم. کامیونی از پشت با تاکسی تصادف کرد و تمامی مسافران تاکسی دچار آسیب‌دیدگی شدند اما دادگاه دولت‌آباد کرج به دلیل حضور پیدا نکردن راننده کامیون رأی صادر نمی کند و حتی هیچ اقدامی در قبال عدم حضور برای راننده متخلف در دادگاه انجام نمی‌دهد. از مسئولان قضایی استان البرز درخواست رسیدگی دارم.
2749---021
* با وجود این که سه فرزند صغیر دارم و خودم هم سرپرست خانواده می‌باشم هیچ مبلغی به عنوان یارانه دریافت نمی‌کنم و پیگیری‌های بنده تاکنون نتیجه‌ای نداشته است، فقط تحت پوشش کمیته امداد هستم و در ماه حدود هشتاد هزار تومان کمک دریافت می‌کنم و زندگی خود را با دریافت همین مبلغ ناچیز می‌گذرانم! از مسئولان تقاضا دارم برای دریافت یارانه خانواده‌ام به درخواست ما پاسخ دهند.
0399---026
* پارک پردیسان به دلیل نور کم و تاریکی بیشتر نقاط آن به جایی برای تجمع اراذل و اوباش و معتادان تبدیل شده است و ورزش و تفریح در پارک پردیسان، عملاً امکان‌پذیر نیست چون امنیت خانواده‌ها به خطر می‌افتد.
6350--0912
* در نوسازی بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تهران برای سرامیک کف از سرامیک چینی استفاده شده است. چرا دولت و دولتی‌ها هرجا که می‌رسند توی سر کالاهای ایرانی می‌زنند و برای کشور و تولیدات داخلی ارزش قائل نیستند؟
4379---0919
* پایانه‌های ایستگاه اتوبوس و تاکسی که در مجاورت ایستگاه‌های مترو واقع‌اند فاقد سقفی برای جلوگیری از تابش نور خورشید و یا باران هستند و این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای حجم انبوه مسافران می شود از مسئولان تقاضای مسقف کردن این پایانه‌ها را دارم.
0014--021
* اخیراً سری به آرامگاه شهدای شهر زادگاهم در بابل مازندران زدم قبور تمام شهدا مشمول پروژه یکسان‌سازی شده بود و دیگر آن حال و هوای گذشته را نداشت. از مسئولان می‌خواهیم دست از سر شهدا و خانواده‌ها و دوستان‌شان بردارند اجازه بدهند مردم به روش و سنت خودشان با شهدا زندگی کنند.
7902--0919
* برای من سن و سال‌دار در حالی جریمه 450 هزار تومانی صادر شده که عملکرد چندین ساله رانندگی‌ام با این قبیل حرکات در تضاد است، چطور امکان دارد که من مسیر لاهیجان- لنگرود را طی کنم و سه تخلف هم‌زمان در این مسیر کوتاه مرتکب شوم؟ هم با تلفن همراه صحبت کنم، هم مارپیچ روم و هم با سرعت 30 کیلومتر بیشتر از حد مجاز رانندگی کنم؟! وقتی به یکی از افسران گفتم خنده‌اش گرفت و گفت حقوق نجومی داریم ولی جریمه نجومی ندیده بودم؟!
نوروزی- لاهیجان
* به نظرم پرهرج و مرج‌ترین تقاطع به لحاظ تردد خودرو، میدان توحید است و جای تعجب و تأسف است که دستگاه‌های ذی‌ربط تا به حال نتوانسته و یا اراده نکرده‌اند به این بی سامانی سر و سامان دهند!!
6937---0919
* رسانه ملی نرخ شکر را 3500 تومان اعلام کرد که رشد 40 درصدی نسبت به قیمت قبلی شکر دارد اما شکر در بازار 4000 تومان فروخته می‌شود. در این 3 سال اخیر در هر فصل رشد قیمت در اکثر کالاهای مصرفی و خوراکی را شاهدیم، دولت چرا در کنترل بازار این قدر ضعیف عمل می‌کند؟ اقتصاد را که نتوانست از رکود خارج کند پس لااقل جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرد نه این که در افزایش قیمت سهیم باشد.
6595---021
* در منطقه 5 شهدای تهران، خیابان مخابرات ملکی در حال ساخت است که سازنده آن حدود 5 متر بیشتر از حد قانونی و در حریم کوچه دیوار ملک را بنا کرده است از مسئولان شهرداری درخواست پیگیری دارم.
2249---0912
* وضعیت تهویه و همچنین صوت فضای شبستان مصلای امام خمینی تهران واقعاً خراب و غیرقابل تحمل شده چرا تدبیری اندیشیده نمی‌شود؟
7564---0938
* دائم مسئولین دولتی از کاهش تورم و تک رقمی شدن آن سخن می‌گویند ولی به قول سه سال پیش رئیس‌جمهور، با توجه به جیب ما، مسئولین بفرمایند با 6 سر عائله با حقوق بازنشستگی یک میلیون و دویست هزار تومانی چگونه قادر به تأمین زندگی خود و فرزندان دانشجو و در سن ازدواج آنها خواهم بود؟
علی حسینی‌پور- کرج
* از وزیر محترم دادگستری تقاضامندم درمورد رفتار تبعیض‌آمیز برخی قضات دادگستری زرندیه از توابع استان مرکزی به ویژه شعبه [...] رسیدگی کنند. در تاریخ 95/5/31 براساس ابلاغیه دادگستری به همین تاریخ از تهران حرکت و ساعت 11/30 در شعبه زرندیه حاضر شدم ولی متأسفانه قاضی این شعبه در حضور شاکی و وکیل بومی او، با من با حالت توهین‌آمیزی برخورد کرد. لذا صورت جلسه‌ای را که تنظیم شده بود امضا نکردم. قاضی گفت: هفتاد سال سیاه که امضا نمی‌کنی!! آیا چنین رفتاری از یک قاضی پسندیده است!؟
محمدعلی فیروزی
* در یک مسابقه پیامکی که با موضوع پیش‌بینی تعداد مدال‌های طلای ایران در المپیک از شبکه 3 سیما پخش می‌شد شرکت کردم، از آن به بعد مکرراً پیامک برنامه مزبور برای بنده ارسال می‌شود و هر پیامک 120 تومان از شارژ بنده کسر می‌کند. حتی با وجود زدن چندین مرتبه پیامک برای قطع آن هنوز پیام دریافت می‌کنم! قطعاً افرادی مثل بنده که درگیر موضوع هستند بسیار است. آیا نهادهای نظارتی به تخلف این چنینی رسیدگی می‌کنند؟
8525---0343
* ساکن یکی از محله‌های شهر قم هستم، شهرداری با گذاشتن سطل زباله در روبه‌روی منزل بنده هر شب باعث سر و صدای زیادی می‌شود. متأسفانه دخترم که باردار بود به دلیل ترسیدن از صدای ماشین حمل زباله در نیمه‌های شب فرزند خود را سقط کرد. مسئولان شهرداری قم با این که پیگیر موضوع بودیم برای جابه‌جایی سلطل زباله هیچ اقدامی صورت ندادند یا عذرخواهی ساده هم نکردند!
2473---0253
* نتیجه کار تیم ورزشی اعزامی کشورمان به المپیک ریو با 8 مدال پایان یافت که نسبت به دوره قبل 8 رتبه سقوط داشته است. دولتمردان خجالت نکشند مسئولیت این سقوط رتبه را هم به گردن دولت قبل بیندازند.
عربی
* در کنار بازار پارچه‌فروش‌های تهران کوچه حمام چال بالای 100 مغازه عرضه‌کننده لباس‌های زیر زنانه وجود دارد که فروشنده آنها همه مرد هستند. اگر این کار مصداق عینی منکر نیست، پس منکر چیست؟ از واحد اماکن نیروی انتظامی تعجب می‌کنیم که هیچ برخوردی ندارد. چرا؟
طومار