kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
روحانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:

امیدوارم با انجام وعده‌ها امید ایجاد کنیم!

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت درنخستین روز هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، صبح  روز گذشته و  درنخستین روز هفته دولت با حضور در مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و اعضای هیئت دولت در این مراسم با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، بار دیگر با آرمانهای امام خمینی(ره) تجدید بیعت کردند.
روحانی و اعضای دولت همچنین با حضور برسر مزار شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و شهدای دولت و گلزار شهدای دفاع مقدس به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسن خمینی یادگار امام راحل و تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت را همراهی می‌کرد.
اقتصاد ایران در مسیر درستی قرار گرفته
همچنین رئیس جمهور کشورمان در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل گفت: امروز خوشحالیم که در محضر روح بلند امام راحل اعلام کنیم اقتصاد ما با وجود همه موانع و مشکلاتی که بویژه برای کشورهای صادرکننده نفت بوجود آمده، در مسیر درستی قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: نرخ تورم در کشور تک‌رقمی و به زیر 9 درصد رسیده، رشد اقتصادی  در 3 ماهه اول سال جاری به 4/4 دهم درصد ارتقاء یافته و با وجود همه مشکلات در بخش صنعت، به رشد صنعتی 8/8 دهم درصد دست یافته‌ایم و پس از سالیان متمادی صادرات غیرنفتی با  3/3 دهم میلیارد دلار افزایش، از واردات پیشی گرفته است و این بدان معنا است که ما در مسیر اهداف بلندی که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پیش گرفته‌ایم، پیش می‌رویم.
روحانی با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم و برخی محصولات غذایی، گفت: در سال گذشته تنها 10 درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور از خارج وارد شد و مابقی با تکیه بر خودکفایی داخلی تأمین شد.
توانستیم دیوارهای تحریم را فرو بریزیم
رئیس جمهور افزود: ما امروز از همه قطعنامه‌ها عبور کرده و توانسته‌ایم، دیوارهای تحریم را فرو بریزیم تا شرایط و فضا بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به توسعه و پیشرفت آماده‌تر شود  و به این ترتیب دولت نیز بتواند به اهداف بلند خود دست یابد.
روحانی با تاکید بر اینکه هدف دولت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است، اظهار امیدواری کرد «با تدبیر دولت و کارگزاران نظام بتوانیم در همه بخش‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی که به مردم وعده داده‌ایم، امید بیافرینیم».
وی ادامه داد: آنهایی که به امید مردم لطمه می‌‌زنند خدمتی به مردم نکرده‌اند بلکه به دشمنان این نظام و آب و خاک امید بخشیده‌اند. دولت و ملت با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و انسجام بیشتر، به تلاش هایشان  در مسیر رشد و توسعه کشور که از جمله اهداف انقلاب اسلامی است، ادامه می‌دهند.
روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با درود و سلام به روح امام عزیز و بزرگوار و همه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت:امام بزرگوار در روزهایی که یاران کمی در کنارش بودند و سال‌های زیادی را در تبعید گذراند، توانست با هدایت و بسیج مردم و تحول در افکار عمومی و فرهنگ جامعه،  انقلاب عظیم، بزرگ و بی‌نظیری را در برابر قدرت‌های استکباری و رژیم تا دندان مسلح با کمترین صدمات در مسیر صلح و انقلاب ملی به پیروزی برساند و لرزه‌ای بر اندام استکبار جهانی صهیونیسم و مزدوران آنها در منطقه و جهان بیفکند. این ضربه امروز پس از گذشت 38 سال هنوز برای آنها قابل فراموش شدن نیست و سخنان و لحن آنها همچنان انتقام‌جویانه است.
رئیس جمهور در پایان  با تأکید بر اینکه شیوه اداره نظامی که امام پایه‌گذار آن بود، بر تجربه جهانی، عقل و خرد جمعی و آراء مردم تکیه داشت، ابراز داشت: امام به صراحت اعلام کرد که میزان رأی ملت است و با تشکیل نظام اسلامی، همواره بزرگ‌ترین حامی ملت بود و از لحاظ فکری و عملی به الزاماتی که دولت موفق و کارا را در دنیای امروز می‌تواند به پیش ببرد، عمل کرد.