kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
واشنگتن تایمز مطرح کرد:

حملات جنگنده‌های روسی از داخل ایران خبری بد برای داعش و منافع آمریکا در منطقه است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: حملات جنگنده‌های روسی از داخل و خارج ایران، محاسبات در سوریه را بطور کلی تغییر داده است. این اقدام خبری بد برای داعش و برای منافع آمریکا در منطقه نیز هست.



روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: نیروهای زمینی روسیه در سوریه و همچنین حملات جنگنده‌های روسی از داخل و خارج ایران، محاسبات در سوریه را بطور کلی تغییر داده است. هر چند این خبری بد برای داعش است، خبری بد برای منافع آمریکا در منطقه نیز هست. شاید ما ماهیت مرگبار داعش را با نظامی گری و توسعه طلبی ایران و روسیه تجارت می‌کنیم.
در ادامه گزارش آمده است: این اتحاد ماکیاولیستی[!] یکی از نگران کننده‌ترین تحولات دهه اخیر در امور بین‌المللی است که شروعی برای رویاهای امپریالیستی مشترک دو دشمن بالقوه ایالات متحده است.
 آمریکا همچنان نگران است
به گزارش جام، وزارت خارجه آمریکا که از همکاری ایران و روسیه و سوریه در نبرد با تروریست‌ها ناراضی است پیش از این استفاده روسیه از پایگاه هوایی ایران برای بمباران داعش را «تأسف‌بار» خوانده بود.
در جدیدترین موضع، وزارت خارجه آمریکا گفته که از گزارش‌ها درباره پایان استفاده روسیه از پایگاه نوژه در اطراف همدان برای انجام عملیات در سوریه آگاه شده است، اما هنوز مطمئن نیست این عملیات پایان یافته باشد.
به گزارش رویترز، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که آمریکا از نزدیک همکاری روسیه و ایران را دنبال می‌کند و افزود: برای ما معلوم نیست... که آیا استفاده آنها (روسیه) از این پایگاه هوایی قطعا متوقف شده است یا نه
گفتنی است سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که استفاده از پایگاه هوایی همدان توسط نیروهای هوایی روسیه به شرایط سوریه بستگی خواهد داشت.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم پیش‌تر اعلام کرد که استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان برای انجام عملیات در سوریه، فعلا متوقف شده است.