kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

کوتاه از سراسر جهان



لبنان
العالم: «نبیل قاووق»  معاون شورای اجرایی حزب‌الله گفته، رویای عربستان برای سرنگون کردن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از راه سیاسی یا نظامی برای همیشه نابود شده است. به گفته وی، عربستان هرچقدر سلاح به سوریه بفرستد باز موفق نخواهد شد نظام این کشور را سرنگون کند.
فرانسه
آسوشیتدپرس: نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور پیشین فرانسه برای نامزدی در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری این کشور به طور رسمی اعلام آمادگی کرده است. وی اظهار داشته، «احساس می‌کنم از نیروی لازم برای شرکت در این مبارزه در چنین برهه دردناکی از تاریخ برخوردار هستم.»
نیجریه
ایندیپندنت: ارتش نیجریه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که «ابوبکر شیکاو»  رهبر گروهک بوکوحرام در یک حمله هوایی به شدت زخمی شده است. در این بیانیه آمده است در این حمله سه عضو این گروهک نیز کشته شده‌اند ولی شیکاو در بین کشته‌شدگان نیست و این به معنای مجروح شدن شدید وی است.
افغانستان
تسنیم:  مقامات محلی ولایت پروان از حمله انتحاری طالبان به کاروان نیروهای آمریکایی در شهرستان بگرام خبر داده‌اند. در این حمله زمانی که کاروان نیروهای آمریکایی مشغول گشت‌زنی بود یک خودروی مملو از مواد انفجاری به آنها نزدیک و توسط عامل انتحاری منفجر شده است.
انگلیس
وال استریت ژورنال:  سران کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا در دیدار با یکدیگر مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، راه‌های مقابله با تروریسم و همچنین بحران مهاجرت را مورد بحث و بررسی قرار دادند. سران این کشورها تاکید کردند که خروج انگلیس به معنی پایان اروپا نیست!
سنگاپور
ایرنا: «سلاپان راماناتان» رئیس‌جمهور پیشین سنگاپور که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود در سن 92 سالگی درگذشت. راماناتان طولانی‌ترین دوره ریاست‌جمهوری در سنگاپور را که یک پست تشریفاتی است طی کرد.