kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

اخبار کوتاه از فوتبال


فغانی: سقف آرزوهایم قضاوت فینال جام جهانی است
داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: سقف آرزوهایم قضاوت فینال جام جهانی است، اما در روزهای اول به این آرزویم می‌خندیدند. علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان پس از قضاوت مطلوب در فینال المپیک 2016 بامداد دیروز به همراه دستیارانش به ایران برگشتند و مورد استقبال مسئولان و برخی از هواداران قرار گرفتند. فغانی پس از حضور در فرودگاه امام خمینی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: خیلی خوشحالم که در فینال المپیک به عنوان یک ایرانی حضور داشتم. داوری ما در فینال المپیک درست مثل عملکردمان در فوتبال ایران بود. سعی کردیم بدون استرس و بی‌توجه به هیچ حاشیه‌ای مسابقات را قضاوت کنیم. وی در پاسخ به این سوال که پس از قضاوت در فینال المپیک، حالا سقف آرزوهایش در داوری فوتبال چیست، عنوان کرد: سقف آرزوهایم را قضاوت در فینال جام جهانی قرار داده‌ام و برای رسیدن به این آرزو باید حداکثر تلاشم را انجام بدهم. ما از روز اول که آمدیم همین هدف را داشتیم و اوایل وقتی این هدف را می‌گفتیم به ما می‌خندیدند.داور بین المللی کشورمان خاطرنشان کرد: در مسابقات المپیک همه داوران را به یک چشم نگاه کردند و هر کسی که قضاوتی خوب در مراحل اول داشت را بررسی کرده و تیم داوری ایرانی برای قضاوت در فینال المپیک انتخاب شد. چون برای آنها بیشتر کیفیت مهم بود.

تهران میزبان عراق در انتخابی جام جهانی 2018
کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست عراقی‌ها برای تغییر میزبان خود در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه از مشهد به تهران موافقت کرد. فدراسیون فوتبال عراق پیش از این مشهد را به عنوان میزبان بازی‌های خود در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه انتخاب کرده بود اما به یکباره تصمیم گرفت که تغییر موضع بدهد و تهران را به عنوان میزبان انتخاب کند.کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست عراق برای تغییر مکان میزبانی از مشهد به عراق موافقت و تاکید کرد به غیر از بازی برابر تیم ملی فوتبال عربستان، همه بازی‌هایی که عراق میزبان است، در تهران برگزار خواهد شد. عراق برای دیدار برابر تیم ملی فوتبال عربستان، مالزی را به عنوان میزبان خود انتخاب کرد. این در حالی است که سعودی‌ها هنوز میزبان بی‌طرف خود را انتخاب نکردند.تیم ملی فوتبال عراق در گروه A با تیم‌های ژاپن، استرالیا، عربستان، تایلند و امارات همگروه است و در نخستین دیدار خود به مصاف استرالیا خواهد رفت و بعد از آن در مالزی به مصاف تیم ملی فوتبال عربستان می‌رود.

مسلمان در کمیته اخلاق
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حاضر شد. محسن مسلمان که به‌دلیل برخی مسائل انضباطی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شده بود، عصر دیروز در این کمیته حاضر شد. مسلمان بعد از ارائه توضیحات و هنگام خارج شدن از جلسه به خبرنگاران گفت: جلسه خوبی داشتیم، اما چون نمی‌خواهم وارد مسائل حاشیه‌ای شوم صحبتی ندارم. او همچنین تأکید کرد که احتمال دارد باز هم در کمیته اخلاق فدراسیون حضور یابد.

پیروزی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ژاپن
تیم ملی فوتسال ایران سومین و آخرین بازی خود در تورنمنت تایلند را با پیروزی پشت سر گذاشت.تیم ملی فوتسال ایران در سومین بازی خود در تورنمنت چهار جانبه تایلند از ساعت 14:30 دیروز در ورزشگاه بانکوک آرنا به مصاف ژاپن رفت و در پایان با نتیجه چهار بر دو به برتری رسید. گل‌های ایران را در این بازی فرهاد توکلی، محمد طاهری (2 گل) و مهران عالیقدر به ثمر رساندند. همچنین حسین طیبی به دلیل مصدومیت و محمدرضاسنگ سفیدی و افشین کاظمی به دلیل محرومیت در این بازی غایب بودند. تیم ملی فوتسال ایران در دو بازی قبل خود نیز مقابل قزاقستان به تساوی و مقابل تایلند شکست خورده بود. کاروان تیم ملی فردا به ایران باز می‌گردد تا آماده برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل ازبکستان شود. این دو بازی در تاریخ‌های هفت و هشت شهریور در مشهد برگزار می‌شود.

توقف پرسپولیس مقابل حریف سمنانی
تیم پرسپولیس مقابل تیم دسته دومی هف سمنان متوقف شد.پرسپولیس در دومین بازی دوستانه خود در تعطیلات از ساعت 18 عصر دیروز در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف تیم هف سمنان رفت که این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. تک گل سرخپوشان را پریمیوف به ثمر رساند. در نیمه دوم این دیدار و در دقیقه 75 تیم هف موفق به گلزنی شد که داور آن را آفساید اعلام کرد. با این حال پرسپولیس در دقیقه 90 دروازه خود را توسط مهاجم هف باز شده دید تا دو تیم با تساوی به کار خود پایان دهند.