kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    کشف چک پول تقلبی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک باند فروش اسکناس‌های جعلی، موضوع در دست بررسی قرار گرفت. سرهنگ محمد رستمی افزود: اعضای این باند دو نفره که از قبل با اقدامات اطلاعاتی شناسایی شده بودند، قصد داشتند چک پول‌های تقلبی 50 هزار تومانی را طی یک معامله به فروش برسانند و در همین راستا ضمن هماهنگی با مرجع قضایی، طی عملیات مشترک پلیس امنیت عمومی با مرزبانی استان، مجرمان در یکی از پارک‌های سطح شهر کرمانشاه دستگیر شدند.
وی گفت:  از خودروی این باند 608 برگ چک پول تقلبی 50 هزار تومانی به مبلغ 304 میلیون ریال کشف و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

فروش برنج تقلبی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی مراغه گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند فردی که اقدام به فروش و نگهداری انواع برنج تقلبی با برندهای مختلف می‌کرد را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ «سهراب رحیم‌زاده»  افزود:  اکیپ بازرسان مشترک نیروی انتظامی، اداره صنعت و معدن و تجارت، دانشکده علوم پزشکی و نماینده تعزیرات حکومتی به انبار نامبرده عزیمت  و نسبت به بازرسی از محل اقدام کردند.
فرمانده انتظامی مراغه اظهار داشت:  در بازرسی از انبار مذکور، یکصد و 20 تن انواع برنج تقلبی و غیربهداشتی کشف شد. به گفته سرهنگ رحیم‌زاده، ارزش ریالی این محموله چهار میلیارد ریال است.

جاسازی تریاک در تریلر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان البرز، گفت:  در پی اخبار واصله مبنی بر انتقال مقادیر قابل توجهی تریاک به این استان بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
ماموران دریافتند که قاچاقچیان در پوشش بار پوکه سنگ قصد انتقال مواد مخدر به استان البرز را دارند. سرتیپ کامرانی صالح اظهار داشت:  ماموران بلافاصله به مبادی ورودی استان و محور مواصلاتی جاده اشتهارد به بوئین‌زهرا جهت کنترل خودروهای عبوری اعزام شدند تا ردی از متهمان پیدا کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد:  ماموران سرانجام خودروی تریلر مورد نظر را در جاده «اشتهارد به بوئین‌زهرا»  مشاهده و بلافاصله آن را متوقف کردند.
کامرانی صالح بیان کرد: ماموران پس از توقیف خودرو و حین  انتقال آن به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان متوجه یک دستگاه خودروی پژو پارس که اسکورت خودرو تریلر را برعهده داشت شدند که بلافاصله خودرو متوقف و دو نفر سرنشین آن را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ماموران در بازرسی از تریلر، مقدار 175 کیلوگرم تریاک که در تاج خودرو و تریلر بصورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف کردند که در این راستا متهمان با تشکل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

معامله صوری با قاچاقچیان
اردبیل- ایرنا: نیروهای سپاه پاسداران شهرستان مشکین‌شهر در استان اردبیل موفق به کشف حدود 300 قلم شی تاریخی و عتیقه شدند.
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه مشکین‌شهر گفت:  این اقلام در یک عملیات طراحی شده و در قالب یک معامله صوری از قاچاقچیان کشف شد.سرهنگ محمد پورمند افزود:  در این رابطه 2 نفر دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشکین‌شهر نیز گفت: اشیای به دست آمده شامل تعداد زیادی سکه و ظروف سفالی و اشیای طلاست.
شهروز حیدری بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قدمت این آثار مربوط به عصر آهن و دوره اشکانی است.

واژگونی زانتیا
قم-ایرنا: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو زانتیا در قم 2 تن جان خود را از دست دادند.
مهدی فراهانی افزود: در این حادثه که ساعت 4 و 31 صبح سه‌شنبه در جاده قم - سلفچگان رخ داد 2 تن آقا حدود 40 و 18 ساله جان سپردند.به گفته وی، در این حادثه یک تن نیز حدود 24 ساله مصدوم و توسط کارشناسان اورژانس 115 به مرکز درمانی قم منتقل شد.

سقوط پراید به کانال آب
اصفهان- ایرنا:روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، اعلام کرد سقوط یک دستگاه خودروی پراید دارای پنج سرنشین در کانال آب در شرق شهرستان اصفهان اعلام شد که نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.
در لحظات اولیه سقوط خودرو، به علت شکسته شدن شیشه عقب، دختر 17 ساله و پسر 7 ساله خانواده توانسته بودند از خودرو خارج شوند اما سه نفر از اعضای خانواده به علت شدت ضربه برخورد، در محل حادثه جان باخته بودند.
آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل، اجساد را از داخل خودرو خارج و خودرو را به وسیله جرثقیل از داخل رودخانه بیرون آوردند. عملیات امداد و نجات این حادثه سه ساعت به طول انجامید.
رد رشوه
زاهدان - خبرنگار کیهان:  رئیس بازرسی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:  ماموران کلانتری زاهدان پس از اطلاع از فعالیت فردی در زمینه فروش مواد مخدر، منزل او را مورد بازرسی قرار دادند. سرهنگ فرزاد تاجر اظهار داشت:  در این عملیات ماموران موفق شدند مقداری شیشه کشف کنند. در همین حال فرد قاچاقچی می‌خواست با پرداخت 56 میلیون و 600 هزار ریال به ماموران رشوه بدهد که آنان نپذیرفتند و پیشنهاد رشوه را ضمیمه پرونده کردند.

قاچاق خانوادگی هروئین
رشت- ایسنا: رئیس پلیس مبارزه  با مواد مخدر گیلان گفت: ماموران متوجه شدند فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر فعال است لذا عملیات‌شناسی او را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ احدالله احدی افزود: خودروی این متهم در رشت متوقف و در بازرسی از آن 3 کیلو هروئین کشف کردند.
وی اضافه کرد: یک مرد 28 ساله به همراه همسرش می‌خواستند این محموله را به زوج قاچاقچی دیگری تحویل بدهند که هر 4 نفر آنان دستگیر شدند.

کشف گازوئیل قاچاق
سرویس شهرستان‌ها:  فرمانده انتظامی سیریک هرمزگان گفت: در پی دریافت خبری  مبنی بر اینکه فردی در محوطه منزل مسکونی خود در روستای «مهرگی»  اقدام به دپوی سوخت قاچاق کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
سرگرد «اصغر علیجان‌زاده»  افزود: پس از انجام تحقیقات لازم، مشخص شد فردی، مقادیر قابل توجهی گازوئیل را در مخازن مخصوص در منزل مسکونی خود دپو کرده است.
وی ادامه داد: در بازرسی از منزل متهم 22 هزار لیتر سوخت قاچاق و سه دستگاه موتور مکنده سوخت، کشف شد.

کرکس در آتش سوخت
اصفهان - باشگاه خبرنگاران جوان: سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نطنز گفت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع حریق در مراتع بیدهند واقع در منطقه حفاظت شده کرکس، ماموران امدادی فورا به محل حادثه اعزام شدند. مهدی صادقی افزود: با تلاش 5 ساعته آتش‌نشانان و نیروهای امدادی حریق مهار شد. به گفته وی کارشناسان در حال بررسی علل این آتش‌سوزی هستند.