kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

بررسی مشکلات محله منگل در کمیته نظارت شورای شهر

مشکلات محله منصوریه- منگل در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.


پیرهادی عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، ساماندهی مشاغل مزاحم و رسیدگی به وضعیت نامناسب زیست‌محیطی محدوده موسوم به بنگاه اتفاق را مهم‌ترین خواسته شورایاری و هیئت امنا برشمرد و افزود در این بنگاه مشاغلی فعال هستند که در مواردی آلودگی‌های زیست‌محیطی و آلودگی‌های صوتی ایجاد می‌کنند که با توجه به خطرات احتمالی مشاغل فعال در این بنگاه می‌بایست در اسرع وقت نسبت به اجرای تمهیدات ایمنی، اقدام شود.
وی در ادامه گفت، محله منصوریه- منگل با 5 محله از محلات منطقه 20 شامل محله صفائیه- چشمه علی، محله شهید غیوری- ابن بابویه، محله دیلمان، محله شهادت و جوانمرد قصاب هم‌مرز است، لذا شورایاری و هیئت امنا با توجه به این مسئله و موقعیت مکانی و ابعاد زمین بنگاه اتفاق پیشنهاد تملک ملک، جهت احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی به منظور بهره‌مندی اهالی این محله و محلات همجوار را دارند. وی افزود: با توجه به اینکه این ملک دارای مالکان حقیقی است این مسئله نیاز به بررسی‌های جامع، پیش‌بینی و تصویب بودجه موردنیاز را دارد.
پیرهادی تعیین تکلیف زمین فوتبال واقع در خیابان شهید محمدی را از دیگر خواسته‌های اهالی عنوان کرد و گفت: زمینی چند هزار متری در این محله واقع شده که اهالی طی سالیان گذشته از آن به عنوان زمین فوتبال و ورزش استفاده می‌کردند که در حال حاضر افرادی ادعای مالکیت این زمین را می‌کنند. وی افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده بخشی از زمین درختکاری شده که تحت تملک شهرداری است و می‌بایست بررسی و پیگیری‌های حقوقی درخصوص مالکیت این ملک از طریق دستگاه‌های ذیصلاح به عمل آید.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورایاری و هیئت امنای محله درخواست واگذاری زمین مذکور به شورایاری و احداث فضای سبز و مجموعه ورزشی در این ملک را دارند که این موضوع می‌بایست بعد از تعیین تکلیف مالکیت ملک پیگیری شود.
پیرهادی ساماندهی و رسیدگی به وضعیت زیست محیطی کارگاه‌های سنگبری واقع در محله را از دیگر خواسته‌های شورایاری و هیئت امنا برشمرده و ادامه داد صنایع آلاینده می‌بایست از شهر خارج شود. وی در پایان افزود: قسمت اعظم مشکلات این محله درخصوص مشاغل مزاحم است.