kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

کوتاه از شهرستان ها




ساخت آزادراه مراغه- هشترود
مراغه- خبرنگار کیهان: فرماندار ویژه مراغه گفت: عبور آزاد راه مراغه- هشترود از بین محوطه مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور هم اکنون مهم‌ترین چالش برای تملک اراضی این آزادراه است.
محمدی افزود: آزادراه مراغه- هشترود به طول 93 کیلومتر از 24 ماه قبل با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و بانک سپه در حال اجرا است و این طرح 18 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به منظور اجرای این پروژه تاکنون 410 میلیارد ریال هزینه شده است.
پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شود که کاهش هشت کیلومتری مسیر از مزایای آن است.

گازرسانی به 21 روستا
ساری- خبرنگار کیهان: همزمان با هفته دولت 9 روستای چالوس، 7 روستای بابل، 4 روستای سوادکوه و یک روستای تنکابن با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال گاز‌رسانی شد.
«محمداسماعیل ابراهیم‌زاده» مدیر عامل گاز مازندران از اجرای خط لوله گاز دامغان- کیاسر- ساری با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث این خط لوله 42 اینچ به طول 170 کیلومتر با جدیت در حال اجرا می‌باشد که تاکنون 110 کیلومتر آن به پایان رسیده است.همچنین مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از افتتاح 150 پروژه راهسازی در مازندران خبر داد.
حیدر نوروزی گفت: این پروژه‌ها با صرف 2 هزار و 886 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.وی افزود: 83 پروژه راه روستایی با هزینه 210 میلیارد ریال 12 پروژه در زمینه راه‌سازی با هزینه یک هزار و 965 میلیارد ریال و 52 پروژه راهداری با هزینه 707 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.چهارخطه کردن 10 کیلومتر محور هراز، تعریض و آسفالت محور آغوزبن آمل، تعریض و آسفالت محور آمل فریدونکنار، تعریض و آسفالت محور قائم‌شهر- کیاکلا، تعریض و آسفالت محور خزرآباد- بهنمیر از جمله این پروژه‌ها است.

تجلیل از حافظ قرآن
اهواز- خبرنگار کیهان: مسئول واحد خواهران بسیج رسانه خوزستان از بانوان برگزیده مسابقه حفظ سوره الرحمن این سازمان تجلیل کرد.فراخوان مسابقه حفظ سوره الرحمن در ماه مبارک رمضان ابلاغ شد و پس از برگزاری آزمون حفظ از نفرات برتر تقدیر شد.
در پایان این مسابقه از «فاطمه زورمند» خبرنگار روزنامه کیهان به عنوان یکی از برگزیدگان مسابقه حفظ سوره الرحمن بسیج رسانه خوزستان تجلیل و تقدیر شد.

بهسازی خانه‌های بهداشت
هندیجان- خبرنگار کیهان: رئیس اداره شبکه بهداشت و درمان هندیجان از ساخت و تعمیر خانه بهداشت روستای محروم مشراگه هندیجان با صرف مبلغ 120 میلیون تومان خبر داد.
ناصر حاتم‌زاده گفت: بهسازی خانه‌های بهداشت روستاهای حسین‌آباد، دریهک، چم مراد و سویره با هزینه‌ای بالغ بر سیصد و پنجاه میلیون تومان انجام گرفته است.

رشد صادرات فرش
مشهد- خبرنگار کیهان: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، از رشد 15 درصدی صادرات فرش دستباف از این استان طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.علی غفوری‌مقدم گفت: طی این مدت، 5 هزار و 643 کیلوگرم انواع فرش دستباف به ارزش 208 هزار و 327 میلیون دلار معادل بیش از 6 میلیارد و 327 میلیون ریال از خراسان رضوی صادر شده است.
وی اظهار داشت: کشورهای نیوزیلند، ازبکستان، قطر، بحرین، کویت و کانادا مقاصد صادراتی فرش مشهد هستند.

راهیابی به جشنواره جهانی
تبریز- خبرنگار کیهان: 5 نمایش آذربایجان شرقی به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، راه یافتند.
معاون‌ هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نمایش‌های «نقل ضامن»، «بالاجا تکم»، «پرنسس سارا»، «قصه گرگ گرسنه» و «ویزویزی و قیرمیزی» 5 نمایشی هستند که  به جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک راه پیدا کردند.
علی محرمی افزود: جشنواره فوق دوسالانه برگزار می‌شود و دارای بخش‌های صحنه‌ای، بین‌المللی، کودک و نوجوان و فضای باز است. شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک به مدت 7 روز از اول تا هفتم شهریور امسال برگزار می‌شود.