kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

موفقیت دانش‌آموزان دختر استان سمنان در مسابقات فرهنگی هنری کشور

20 رتبه اول تا سوم کشور در سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دختران ایران، سهم دانش‌آموزان استان سمنان شد.



سمنان- خبرنگار کیهان:

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان سمنان، دانش‌آموزان این استان موفق شدند 20 رتبه اول تا سوم جشنواره سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دختران ایران را کسب کنند.
قاسم شریفی گفت: دو رتبه نخست کشور در رشته مطالعه و پژوهش را فاطمه عبدالهی و فرزانه کارگر از دامغان به خود اختصاص دادند و نگار رنجبر از شاهرود نیز توانست در رشته تصویرسازی عنوان دوم کشور را از آن خود کند.
وی افزود: شیما رحمانیان از سمنان نیز در نوازندگی سنتور به عنوان دومی کشور دست یافت و سارا عامری از گرمسار هم عنوان دوم شعر این جشنواره را کسب کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: رضوان غریب، از شاهرود موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر دوم و نیزسومین گریمور خلاق مسابقات تئاتر دانش‌آموزی کشور شد و مائده عبداللهی از شاهرود نیز در رشته طراحی بروشور به مقام دوم این جشنواره رسید.
شریفی گفت: مائده اقوامی پناه از سمنان و زینب حجاری از شاهرود در رشته داستان‌نویسی سوم شدند و آناهیتا کوهزادی، ساناز خواجه عنایتی، شهلا محمدیان، اکرم محمدی، حانیه خلیل‌پور، مطهره صفری و زهرا سلمانیان، همگی از شهرستان مهدیشهر نیز در رشته نمایشنامه‌خوانی به مقام سوم کشور دست یافتند.
همچنین در رشته های نقش‌خوانی و کارگردانی به ترتیب حانیه خلیل‌پور و مطهره صفری از مهدیشهر رتبه سوم و زهرا سلطانعلی از شاهرود نیز با طراحی لباس در رشته تئاتر به عنوان سوم این جشنواره دست یافت.