kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

10 هکتار از اراضی ملی به منطقه آزاد انزلی برگشت

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد انزلی از آزادسازی 10 هکتار از اراضی ملی و 10 کیلومتر نوار ساحلی در محدوده منطقه آزاد انزلی خبر داد.


امین افقی اظهار کرد: در راستای ساماندهی و آزادسازی حریم 60 متری نوار ساحلی، یگان حفاظت از اراضی سازمان منطقه آزاد با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی موفق به آزادسازی 10 کیلومتر از نوار ساحلی در این منطقه شد.
وی همچنین به آزادسازی 10 هکتار از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد انزلی اشاره و افزود: دیوارکشی، نصب آلاچیق و سیم‌خاردار افراد سودجو در روستاهای امین‌آباد، چپرپرد پایین و جفرود بالا نیز تخریب و این اراضی هم رفع تصرف شد.
افقی با تأکید بر برخورد جدی با متصرفان اراضی ملی و ساحلی این منطقه تصریح کرد: برخورد با تخلفات ساختمانی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم جاده و بستر رودخانه، صیانت از حریم 60 متری ساحل دریا، رفع تصرفات اراضی، جلوگیری از برداشت غیرمجاز ماسه و صیانت از جنگل‌ها از مهم‌ترین اقدامات یگان حفاظت سازمان منطقه آزاد انزلی است.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال- جنوب، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه‌های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.