kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    اخاذی وکیل قلابی
شهریار- فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره گزارش و شکایات مردمی به پلیس آگاهی مبنی بر این که فردی با عنوان جعلی وکیل از آنها اخاذی کرده مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ منصور خدادادی افزود: مأموران با شناسایی مخفیگاه متهم پس از اخذ دستور قضایی او را دستگیر کردند. وی تصریح کرد: متهم در مواجه شدن با مدارک جمع‌آوری شده چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و انگیزه خود را کسب منفعت اعلام کرد. خدادادی با بیان اینکه وکیل قلابی مبلغ یک میلیارد و 730 میلیون ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود اظهار داشت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

کارون 2 قربانی گرفت
اهواز- ایرنا: مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی در خوزستان گفت: دو معلم نیکوکار اهل باوی عصر یکشنبه در رودخانه کارون در شوشتر غرق شدند. مجید موحدیان در تشریح این حادثه گفت: زمانی که یکی از معلمان در رودخانه در حال غرق شدن بود معلم دیگر برای نجات وی وارد رودخانه شد که متأسفانه هر دوی آنها غرق شدند. وی در ادامه بیان کرد: جسد رحمان علیمی پیدا شده و جسد جلیل محمودی هنوز پیدا نشده است.
وی بیان کرد: علیمی معلم شهر ملاثانی و محمودی معلم شهر ویس از توابع شهرستان باوی بوده و هر دو در مقطع متوسطه اول و دوم تدریس می‌کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی در ادامه بیان کرد: ظهر یکشنبه از این دو معلم به عنوان معلمان نیکوکار آموزشی که به صورت رایگان به داوطلبان کنکور آموزش می‌دادند تجلیل شد و عصر همان روز این اتفاق باعث مرگ این دو نفر شد.

خرابکاری در برنامه‌های رایانه‌ای
مشهد- ایرنا: رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در پی شکایت نماینده حقوقی یک شرکت رایانه‌ای مبنی بر سوءاستفاده از اطلاعات و نرم‌افزارهای این شرکت تحقیقات آغاز شد. سرهنگ جواد جهانشیری اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که یکی از نیروهای این شرکت که در جریان تعدیل نیرو اخراج شده بود این اقدام خرابکارانه را انجام داده بود.
وی ادامه داد: این متهم 34 ساله پس از دستگیری در جریان بازجویی اعتراف کرد که توسط فردی که آشنایی قبلی با وی داشته و با هدف خرابکاری در شرکت رقیب تحت عنوان برنامه‌نویس و پشتیبان سرویس استخدام شده و در نهایت پس از وارد کردن خسارت به این شرکت متواری شد.
جهانشیری افزود: متهم پس از اعتراف به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

واژگونی خودرو
جاسک- خبرنگار کیهان: بخشدار مرکزی جاسک گفت: یک دستگاه خودروی تویوتا حامل انبه در محور میناب به جاسک واژگون شد که در اثر آن یکی از سرنشینان تویوتا کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. گفتنی است جاده میناب- جاسک دارای عرض کم شانه خطرناک است و بهسازی و تعریض آن چند سالی است شروع شده اما تاکنون به سرانجام نرسیده است.

پزشک بی‌مدرک
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سرباز گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه یک تبعه بیگانه در بخش کلات این شهرستان بدون داشتن مدرک پزشکی به طبابت بیماران اقدام می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ سیامک مدادی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی از محل کار فرد مورد نظر بازرسی و به دلیل نداشتن مدرک پزشکی و داروهای قاچاق او را دستگیر کردند.
به گفته وی، متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

عاملان جنایت در تور پلیس
شیراز- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس دادگستری استان فارس گفت: عاملان قتل مرد شیرازی دستگیر شدند.
علی القاصی افزود: عاملان این جنایت فردی را مقابل چشمان همسر باردارش به قتل رساندند که این اقدام پس از انتشار در فضای مجازی احساسات مردم را جریحه‌دار کرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: مأموران امنیتی و انتظامی با انجام اقدامات گسترده توانستند یکی از عاملان این جنایت را در ابرکوه استان یزد شناسایی کنند.
القاصی گفت: با دستگیری این متهم سرنخ‌های دیگری از یکی متهمان به دست آمد و مشخص شد نامبرده به خرم‌آباد فرار کرده است، از این‌رو مأموران به آنجا رفته و وی را دستگیر کردند.

انبار نفت لو رفت
شهریار- فارس: جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: مأموران این فرماندهی محل دپوی فرآورده‌های نفتی قاچاق شهر بهارستان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و به همراه نماینده شرکت نفت وارد مکان نگهداری نفت قاچاق شدند. سرهنگ افضل گلزاری افزود: در بازرسی انجام شده 77 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

کشف 436 کیلو تریاک
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پلیس اعضای یک باند را که با استفاده از خودروهای کوهستانی قصد جابه‌جایی موادمخدر در مناطق کوهستانی سراوان- خاش را داشتند، شناسایی کردند. سرهنگ احمد اسکینی با اشاره به اینکه سوداگران مرگ با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی کردند، افزود: در این درگیری مسلحانه، قاچاقچیان که توان مقابله با پلیس را نداشتند با به‌جا گذاشتن خودرو تویوتا از محل متواری شدند.
وی گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو 436 کیلوگرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاشینکف و مهمات مربوطه را کشف کردند.رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تلاش برای دستگیری متهمان فراری ادامه دارد.

خودرو 4 مغازه را آتش زد
لولمان- خبرگزاری صدا و سیما: شهردار لولمان استان گیلان گفت: یک دستگاه خودروی پژو 405 پس از تصادف با یک دستگاه خودروی پراید آتش گرفت و راننده‌اش جان باخت.
ابراهیم صالحی افزود: انحراف و ورود خودروی سواری به داخل رستوران کنار جاده موجب آتش گرفتن این واحد پذیرایی، 4 مغازه و یک خانه شد.وی گفت: میزان خسارت این واحدهای تجاری و مسکونی در دست بررسی است.
شهر لولمان از توابع بخش کوچصفهان شهرستان رشت است.

سرقت اینترنتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی کاشان گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده‌اند بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ مهدی پورغلامحسین افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و فنی در فضای سایبر نهایتاً متهم که فردی مونث بود شناسایی و دستگیر شد. وی ادامه داد: این فرد در بازجوئی‌های بعمل آمده به برداشت مبلغ 50 میلیون ریال اعتراف و انگیزه خود را کسب مال عنوان کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: متهم به مراجع قضائی تحویل شد.