kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

ردیف سوم گاز شیرین کن فاز 19 پارس جنوبی راه‌اندازی شد

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: ردیف سوم شیرین‌سازی گاز پالایشگاه طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی راه‌اندازی و آماده دریافت گاز ترش شد.


حمیدرضا مسعودی افزود: پیش‌بینی می‌شود در پنج روز آینده گاز شیرین تولیدی این ردیف با ظرفیت روزانه 12/5 میلیون متر مکعب، پس از انتقال به واحد ارسال گاز (واحد 106) به شبکه سراسری تزریق شود.
وی ادامه داد: اکنون با اضافه شدن این واحد پالایشی به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی سه ردیف شیرین‌سازی این فاز راه‌اندازی و امکان شیرین‌سازی تولید روزانه
40 میلیون مترمکعب گاز میسر شده است.
مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: با راه‌اندازی سکوی 19A در آبان ماه امسال، گاز تولیدی این سکو پس از انتقال به پالایشگاه خشکی، وارد این ردیف شیرین‌سازی شده و پس از طی مراحل پالایشی به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.
فاز 19 پارس جنوبی از جمله طرح‌های در حال توسعه پیشتاز در میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز است.
اردیبهشت و تیر ماه سال جاری ردیف‌های 4 و 1 شیرین سازی این فاز با ظرفیت روزانه یک میلیارد فوت مکعب و با برداشت گاز از سکوهای SPD2 و 19C به بهره‌برداری رسید.