kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

کوتاه اقتصادی



* رئیس یکی از سازمان‌های تابعه وزارت جهاد که به اتهام زمین خواری بازداشت شده بود در یک ماه اخیر بی‌سر و صدا از سمت خود برکنار شد. به گزارش فارس، در یک ماه اخیر ق- الف، رئیس یکی از سازمان‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی بی‌سر و صدا و بدون برگزاری مراسم تودیع و معارفه از سمت خود برکنار شد. این آقای مدیر که چندین سال در سمت خود فعالیت می‌کرد، قبل از برکناری به اتهام زمین خواری یک هفته بازداشت شده بود و پس از آن به قید وثیقه آزاد شد.
* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابراتی شهید رشیدی و شهید صدوقی از تاریخ 28 مردادماه آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید رشیدی با پیش شماره‌های 3270 الی 3277 در محدوده سه راه گوهردشت، کارمندان جنوبی، گلشهر، ویلای شرقی و غربی، بلوار دانش آموز، میدان هفت تیر، میدان مادر، سازمان بورس به مدت 48 ساعت و در مرکز مخابرات شهید صدوقی با پیش شماره‌های 3650 الی 3659 در محدوده فلکه سوم، خیابان‌های 8، 9، 10 به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاوني منحله ميزان تا  سقف ٥٠٠ ميليون ريال از ابتداي شهريور ماه آغاز می‌شود.روابط عمومي بانك صادرات ايران در این باره اعلام کرد با تلاش کارکنان و مدیران اين بانک، هیئت تصفیه تعاونی منحله میزان و با حمایت و همکاری استانداران استان‌های خراسان بویژه استانداری خراسان رضوی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دادستانی و ریاست دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان‌های خراسان بویژه مشهد مقدس تاکنون وجوه مربوط به اکثریت سپرده گذاران در بانک صادرات ایران واریز و موفق به دریافت سپرده خود شده‌اند. در ادامه اطلاعيه آمده: با عنایت به تدابیر اتخاذ شده اگرچه ارزیابی و انتقال دارایی‌های ثابت بطور کامل انجام نشده و با مشکلات و موانع زیادی روبرو می‌باشد و به کندی صورت می‌گیرد، با اين وجود در این مرحله امکان پرداخت وجه سپرده‌های تا مبلغ٥٠٠ میلیون ریال فراهم گردید، البته به دلیل تأخیری که در دریافت اطلاعات سپرده‌گذاران از شرکت پشتیبان نرم افزاری طرف قرارداد تعاونی منحله میزان بوجود آمد پرداخت از روز دوشنبه مورخ يكم شهريور ماه سالجاري به شرح جدول زير صورت می‌پذیرد. اين اطلاعيه مي افزايد: سپرده‌گذاران براساس آخرین شماره کد ملی به شرح زير و با در دست داشتن اسناد و مدارکی که دلالت برسپرده گذار بودن آنها در تعاونی منحله میزان دارد و مورد تأیید هیئت تصفیه تعاونی مذکور می‌باشد و قبلاً در بانک صادرات ایران افتتاح حساب نموده‌اند می‌توانند به شعب این بانک مراجعه و سپرده خود را دریافت و یا به عنوان سپرده‌گذار در بانک صادرات ایران باقی بمانندکه در این صورت از شرایط مناسب ایجاد شده برخوردار شوند.شايان ذكر است با پرداخت این مرحله، تعداد سپرده‌هایی که تعیین تکلیف گردیده است بالغ بر ٨١٩ هزار و ٩١٤ سپرده معادل ٩٩درصد از تعداد کل سپرده‌ها و ٧٠ درصد مبلغ سپرده‌ها می‌باشد.