kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
یک فعال جهادی:

حضور جهادگران بسیجی، مردم روستاها را به نظام امیدوار کرده‌ است

یک فعال جهادی با اشاره به بی‌توجهی برخی مسئولان دولت یازدهم به مشکلات روستاییان کشور گفت: محروميت روستاهاي كشور ناشی از خوي تكنوكراتي برخی مديران دولت است.

 

مرتضي عابدپور مسئول گروه جهادي شهداي هسته‌ای، اظهار داشت: محروميت روستاهاي كشور ناشی از خوي تكنوكراتي برخی مديران دولت است متأسفانه مسئولان استان گیلان و شهرستان رودبار در ميان مردم روستايي حاضر نمی‌شوند و از مشكلات و نيازها و ظرفيت‌های آنها بي‌اطلاعند. روستاييان اصلا بخشدار و فرماندار خود را نمی‌شناسند و اين بزرگترين درد است. اين فرهنگ مديران هيچ نسبتي با انقلاب اسلامی ‌ندارد و متأسفانه بايد گفت بيشتر شبيه به فرهنگ مديران پيش از انقلاب است. در زمان دولت قبل همكاري با گروه‌های جهادي بسيار گسترده‌تر بود و اين مايه اميد و انگيزه جهادگران بود. مسئولان دولت قبل در ميان روستائيان حضور پيدا  می‌كردند و با مشكلات آنها آشنا بودند.
او  می‌افزايد: روستاي دفراز رودبار و سرليل لنگرود از محروم‌ترين روستاها هستند زيرا نه آب دارند، نه سرويس بهداشتي و نه حمام! فقر در برخي از روستاهاي گيلان به حدي است كه مردم حتي يك موكت هم براي زيرانداز ندارند. در چنين شرايطي مسئولان نه تنها خود در ميان روستائيان حاضر نمی‌شوند بلكه به جوانان جهادگر كه داوطلبانه براي خدمت راهي اين مناطق  می‌شوند كمترين كمكي نمی‌كنند. محروميت در اين روستاها به قدري عميق بود كه مردم با مشاهده جهادگران به ما پرخاش  می‌كردند و عصباني بودند و باورشان نمی‌شد يك گروه جوان و تحصيل كرده براي خدمت داوطلبانه به روستايشان آمده باشد، اما اخلاص بچه‌های جهادي به سرعت در دل‌هايشان اثر گذاشت.
مسئول گروه جهادي شهداي هسته‌ای، خاطرنشان  می‌كند: خيلي زود مردم با ما همراه شدند و با جان دل از ما پذيرايي كردند. از حضور جوانان در روستا اميدوار شدند و با مشاهده پروژه‌های عمراني لبخند رضايت بر لبانشان نشست. روستاييان خيلي ما را دعا  می‌كردند و به نظام اميدوارتر شده بودند و مي‌گفتند حداقل بچه‌های بسيجي ما را فراموش نكرده‌اند.
عابدپور درباره اقتصاد مقاومتي در روستا و نقش گروه‌های جهادي در اين حوزه،  می‌گويد: روستاييان آموزشي نديده‌اند كه بخواهند فعاليت اقتصاد مقاومتي انجام دهند. ما براي شكوفايي اقتصاد مقاومتي در روستا بايد در وهله نخست محروميت‌زدايي كنيم. زيرا از روستايي كه مردمش براي براي آشاميدن آب مشكل دارند، از روستايي كه مردمش براي رفتن به درمانگاه و ويزيت پزشك راه امن و مناسب در اختيار ندارند و از مردمی ‌كه حتي وسيله نقليه ندارند تا به شهر بيايند وکارهایشان را انجام دهند چطور مي‌توان انتظار انجام فعاليت‌های اقتصاد مقاومتي داشت؟! البته به يك معنا همه روستاييان فعال اقتصاد مقاومتي هستند اما آگاهي ندارند كه چگونه در سطح وسيع فعاليتشان را دنبال كنند تا برايشان پولساز باشد. بايد اول مقدمات را فراهم كرد و سپس با آموزش اقتصاد مقاومتي به روستاييان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتي بومی ‌و خودكفايي در كشور باشيم. بسياري از روستاييان در منزل خود دام سبك و سنگين و مرغ و اردك و بلدرچين دارند اما نمی‌توانند فعاليتشان را به دلايل گفته شده گسترش دهند. بايد دولت به كمك بسيج سازندگي و گروه‌های جهادي بيايد تا روستاييان فعال اقتصاد مقاومتي و كارآفرين شوند.
او خاطرنشان  می‌كند: گروه جهادي شهداي هسته‌ای در كنار فعاليت عمراني، در راستاي اقتصاد مقاومتي كار واكسيناسيون دام‌های روستائيان و سم پاشي محصولات آنها را دنبال  می‌كند و آموزش‌های اشتغالزايي را در دستور كار دارد. ضمن اينكه پيوست فرهنگي مناسب هر روستا قبل از برگزاري اردوي جهادي به دقت تهيه مي‌شود و ما كار فرهنگي و تبليغي را با جديت دنبال  می‌كنيم.
گروه جهادي شهداي هسته‌اي، يكي از گروه‌های موفق و پركار در استان گيلان است كه بهره‌برداري از پروژه‌های متعدد محروميت‌زدايي را در كارنامه خود دارد. اعضاي اين گروه جهادي در ايام تابستان سال جاري نيز با سخت‌كوشي درحال خدمت به مناطق محروم شمال كشور هستند. تمركز گروه جهادي شهداي هسته‌ای بيشتر در روستاهاي گيلان است كه به دليل برخورداري از طبيعت غني، محروميت‌هايشان كمتر به چشم آمده است.