kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

مراسم تشییع جنازه امام جماعت نیویورک به تظاهرات ضدآمریکایی تبدیل شد

مراسم تشییع پیکر «مولانا علا‌ءالدین آکونجی» امام جماعت مسجد جامع فرقان در منطقه کوئینز در شهر نیویورک آمریکا که شنبه گذشته به قتل رسیده بود به اعتراضات ضدآمریکایی تبدیل شد.


«علاالدین اکونجی» ۵۵ ساله امام جماعت مسجد «فرقان» در منطقه «کوئینز»   نیویورک و همراهش حدود ساعت دو بعدازظهر شنبه گذشته به وقت محلی از ناحیه سر هدف مستقیم شلیک گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. مسلمانان نیویورک بلافاصله بعد از این جنایت نژادپرستانه به خیابان ها ریختند و خواستار اجرای عدالت شدند.
پلیس آمریکا اعلام کرده یک مرد نیویورکی به نام «اسکار مورل» 35 ساله به اتهام قتل این دو مسلمان بازداشت شده است اما این ادعا مسلمانان نیویورک را آرام نکرده است، چرا که روز دوشنبه مراسم تشییع جنازه این امام جماعت تبدیل به اعتراضات مسلمانان نیویورک به تبعیض‌نژادی و گسترش اسلام هراسی در آمریکا شد. مردم از مقامات آمریکایی خواستند عدالت را اجرا کنند.
تحولات میلواکی
اما با وجود گذشت چند روز از قتل یک سیاه‌پوست دیگر در شهر میلواکی، از این شهر خبر می رسد هنوز اوضاع بسیار متشنج است. در همین راستا شهردار میلواکی با اعلام یک سری مقررات منع عبور و مرور در این شهر تأکید کرده که جوانان از ساعت 10 به بعد حق ندارند در اماکن عمومی و خیابان‌های این شهر تردد کنند.
 رئیس پلیس میلواکی  نیز گفته در سومین روز ناآرامی‌ها هفت افسر پلیس و چهار معاون کلانتر در این شهر بر اثر اصابت سنگ و آجر زخمی شده‌اند. مقامات پلیس از دستگیری چندین نفر در این ناآرامی‌ها نیز خبر داده‌اند. روز یکشنبه گذشته 125  نفر از اعضای گارد ملی ویسکانسین برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها در این ایالت به حالت آماده باش درآمده بودند.
شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» نیز طی گزارشی درباره ناآرامی‌های شهر «میلواکی» اعلام کرد آنچه مردم آمریکا امروز در میلواکی شاهد آن هستند، یادآور حوادث دهه 1960 میلادی است. سی‌ان‌ان ادامه داد: «تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد شهر میلواکی از جمله شهرهایی است که بیشترین شکاف نژادی بین جامعه سیاه پوست و سفید پوست در آن وجود دارد و شهر کاملا به دو دسته تقسیم شده است.
یکی از مسئولان این شهر نیز  گفته «میلواکی بدترین شهر برای زندگی سیاه پوستان آفریقایی تبار آمریکاست.»