30 هزار سفر به سفرهای مترو اضافه میشود
بهرهبرداری از ایستگاه متروی سهروردی
ایستگاه سهروردی واقع در خط 3 متروی تهران ظهر دیروز باحضور مدیران شهرداری افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار حسینی با بیان این که برای ساخت این ایستگاه که در عمق 25 متری زمین قرار دارد، علاوه بر 89 هزار متر مکعب خاکبرداری، 5 هزار تن آرماتوربندی، 33 هزار متر مکعب قالببندی و 58 هزار متر مکعب بتنریزی شده است، گفت: این ایستگاه دارای 18 دستگاه پله برقی است که ورودی جنوبی آن امروز و ورودی شمالی آن نیز تا قبل از آغاز سال جدید تحصیلی آماده افتتاح میشود.
وی ادامه داد: ایستگاه بعدی این خط که تا پیش از بازگشایی مدارس افتتاح شده و مورد بهرهبرداری قرار میگیرد، ایستگاه شهید قدوسی است که در چهار راه قصر قرار دارد.
بهمن اسکندری مجری خط 3 نیز با اشاره به اینکه خط 3 مترو به طول 33 کیلومتر شامل 24 ایستگاه است که به عنوان طولانیترین خط مترو خاورمیانه از آن یاد میشود، گفت: این خط از آزادگان آغاز و تا شهرک قائم در شمال شرق تهران امتداد دارد.
وی با بیان اینکه در ایستگاه سهروردی 89 هزار متر مکعب خاکبرداری شده و فاصله ریل قطار تا سطح زمین بالغ بر 25 متر است، گفت: در این ایستگاه 60 میلیارد تومان هزینه سیویل و 70 میلیارد تومان تجهیزات ثابت هزینه شده است.به گفته اسکندری ایستگاه سهروردی دارای 18 پله برقی است.مجری خط 3 مترو تهران با اشاره به اینکه 6 ایستگاه باقیمانده این خط تا نیمه نخست اسفند 95 ماهانه یک ایستگاه به بهرهبرداری میرسد، اظهار داشت ایستگاه چهار راه قصر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، ایستگاه بعدی است که آماده بهرهبرداری میشود.
به گفته وی، ایستگاههای شهید صیاد شیرازی، حسین آباد، میدان هروی، محلاتی و میدان ارتش سایر ایستگاههایی است که به ترتیب مورد بهرهبرداری قرار میگیرند.
200 میلیارد تومان هزینه ماهانه ساخت مترو
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران از هزینه کرد ماهانه 200 میلیارد تومان برای ساخت مترو در پایتخت خبر داد.
هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه سهروردی از خط 3 متروی تهران گفت: ایستگاه سهروردی در متراژ 4000 متر مربع احداث شده است.
به گفته درویشی، با بهرهبرداری از این ایستگاه، 30 هزار سفر به سفرهای مترو افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران اضافه کرد: تا اوایل سال آینده 100 کیلومتر به خطوط متروی تهران افزوده خواهد شد و خطوط فعلی به 300 کیلومتر افزایش خواهد یافت. همچنین 20 رام قطار نیز تا پایان سال به مترو افزوده خواهد شد.
وی با بیان این که برای تکمیل این خطوط به 12 میلیارد تومان احتیاج داریم، گفت: در حال حاضر ماهی 200 میلیارد تومان برای متروی تهران در سه خط 6، 7 و خط امام(ره) هزینه میشود. درویشی با بیان اینکه در سال 95 تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان برای مترو از سوی مدیریت شهری اضافه شده است، گفت: براساس قانون باید نیمی از این هزینه توسط دولت پرداخته شود که چنین اتفاقی رخ نداده و در سال 94 دولت تنها 40 میلیارد تومان به مترو کمک کرده است.مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران با بیان این که بیمهری به شهرداری در میان دولتها اپیدمی شده است، گفت: اگر این 12 هزار میلیارد تأمین شود، 9 میلیون سفر در روز با مترو انجام خواهد شد و تأمین این هزینه میتواند از طریق فاینانس، صندوق توسعه، اوراق مشارکت و پولهای بلوکه شده ایران در سایر کشورها باشد.
وی تأکید کرد: کمک به توسعه مترو از خرید ایرباس واجبتر است زیرا کمک به مردم عادی جامعه است.