kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
شریعتمداری:

فتنه‌گران با نامشروع دانستن دولت دهم به نیابت اسرائیل از مردم انتقام می‌گیرند

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: کسانی که دولت قبلی را نامشروع می دانند همان افرادی هستند که در فتنه سال 88 حضور داشتند.

حسین شریعتمداری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در واکنش به مطلب منتشر شده در سؤال مصاحبه با هاشمی رفسنجانی در روزنامه اعتماد، اظهار داشت:‌ زیر سؤال بردن مشروعیت دولت در واقع زیر سؤال بردن مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و به بیان دیگر زیر سؤال بردن کل انقلاب اسلامی نیز هست زیرا این دولت و همه دولت‌های دیگر در چرخه قانونی نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته‌اند؛ یعنی رئيس جمهور را مردم انتخاب کردند و در جریان انتخابات نیز نهادهای مربوط به نظام بر اجرای انتخابات نظارت داشتند و در نهایت شخصی که به‌عنوان رئيس جمهور انتخاب شد، دولت را تحویل می‌گیرد.
وی ادامه داد: این مسیر یک مسیر مشروع است؛‌ وقتی می‌گویند نامشروع منظورشان چیست؟ این مطلب بی‌اساس‌تر از آن است که قابل بحث باشد اما یک واقعیت وجود دارد و آن این است که کسانی که این ادعا را دارند، عمدتاً همان افرادی هستند که در فتنه آمریکایی و اسرائيلی سال 88 دخالت و حضور داشتند؛ به نظر می‌آید که می‌خواهند از مردمی انتقام بگیرند که در جریان آن فتنه، اجازه حمایت از آمریکا و اسرائیل را به آنها ندادند. مدیر مسئول روزنامه کیهان همچنین گفت: این حرکت چه به صورت آگاهانه و چه به صورت ناآگاهانه و اینکه خودشان این مطلب را بگویند یا به آنها دیکته شده باشد، نوعی انتقام‌گیری از نظر تثبیت شده نظام جمهوری اسلامی است که رژیم اسرائیل را غیرقانونی و جعلی می‌داند.