kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

اعتصاب غذای علامه جعفری جواب داد قول پاکستان برای توجه به خواسته شیعیان

پس از حدود سه ماه اعتصاب غذای رئیس حزب «مجلس وحدت مسلمین پاکستان» در اعتراض به شیعه‌کشی مداوم در این کشور، وزیر کشور پاکستان به عیادت او آمد و به وی در مورد برخورد با تروریست‌ها، قول مساعد داد.

 
 

«چودهری نثارعلی‌خان» بالاخره به نمایندگی از دولت پاکستان بر بالین «علامه راجا ناصر عباس جعفری» حضور یافت و به وی قول مساعد داد که مسئله ترور شیعیان به دست تروریست‌ها را جدی بگیرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی علامه جعفری که از روز 23 اردیبهشت در اسلام‌آباد دست به اعتصاب غذا زده بود، هفته گذشته به علت ضعف شدید و تشدید ناراحتی کلیوی و قلبی، در یک بیمارستان این شهر بستری شد.
طی هفته‌های اخیر هزاران نفر از مردم پاکستان در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات و با علامه جعفری اعلام همبستگی کرده بودند.
رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین که اکنون حال مساعدی ندارد، اعلام نکرد که چه زمانی به اعتصاب غذایش پایان می‌دهد، اما گفت که در مورد مذاکره با دولت، با اعضای حزب خود مشورت خواهد کرد.
علامه جعفری در حالی در بیمارستان اسلام‌آباد بستری است که امروز قرار است مردم پاکستان در سالروز شهادت علامه «سیدعارف حسینی» رهبر فقید جامعه پاکستان، در اسلام‌آباد دست به تجمعی بزرگ بزنند. علامه سیدعارف حسینی روز 17 مرداد 1367 و در زمان حکومت ژنرال «ضیاءالحق» حاکم نظامی سابق پاکستان، در مدرسه علمیه «دارالمعارف» در شهر «پاراچنار» واقع در شمال غرب پاکستان، به ضرب گلوله شهید شد.
حضور وزیر کشور پاکستان درست دو روز قبل از مراسم سالروز عارف حسینی، این موضوع را در ذهن تداعی می‌کند که دولت اسلام‌آباد نسبت به پیامد اجتماع بزرگ امروز واهمه دارد و لذا، می‌خواسته است که مردم معترض را کمی آرام بکند.
چودهری نثارعلی‌خان هم در بالین علامه جعفری، ضمن درخواست از وی برای پایان اعتصاب غذا، اظهار داشت: «به درخواست‌های ایشان عمل می‌شود و لازم نیست که او به اعتصاب خود ادامه دهد.»
علی‌خان تاکید کرد: «علامه جعفری فقط یک عالم شیعه نیستند، بلکه سرمایه‌ای برای تمام ملت پاکستان هستند. وزیر کشور پاکستان افزود: در مورد اجرای درخواست‌های حزب مجلس وحدت مسلمین با تمام دولت‌های ایالتی تبادل نظر کرده‌ایم و تا جایی که بتوانیم به خواسته‌های علامه جعفری عمل می‌کنیم.
علامه جعفری هم از عیادت چودهری نثارعلی‌خان تشکر و حضور ایشان در بیمارستان را باعث دلگرمی دانست. اقدام مناسب برای جلوگیری از کشتار شیعیان، ارجاع پرونده این ترورها به دادگاه نظامی، ممنوعیت فعالیت گروه‌های تکفیری و بسته شدن مراکزی که در حمایت از تروریست‌ فعالیت می‌کنند، از جمله خواسته‌های اصلی حزب مجلس وحدت مسلمین از دولت پاکستان است.