6 دستگاه واگن مسافربری ساخت ایران به ناوگان ریلی کشور پیوست
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک از پیوستن 6دستگاه واگن مسافربری ساخت این شرکت به ناوگان ریلی کشور خبر داد.
محمدرضا مختاری در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت پنج واگن از سری رام دوم نیز در این شرکت در دست تولید است که به زودی تحویل میشود.
وی ارزش ریالی واگنهای تحویلی را 150 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: برخورداری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته، قابلیت اتصال به اینترنت، مانیتور 19 اینچ در کوپهها و سیستم داخلی ضدحریق مهمترین مشخصههای واگنهای تولیدی شرکت واگن پارس اراک است.
وی اظهار کرد: برخی شرکتهای مسافربری و متروی کشور برای واردات پنج هزار دستگاه واگن باری با کشور روسیه وارد مذاکره شدهاند که تولیدکننده روسی برای تحویل این واگنها به صورت اقساط اعلام آمادگی کرده است.
مختاری افزود: واردات واگن به کشور با توجه به پیشینه شرکت واگن پارس و وجود فناوری و دانش نوین ساخت و طراحی مغایر با اصل اقتصاد مقاومتی است و لازم است تا دولتمردان در این خصوص پیگیریهای لازم را در دستور کار قرار دهند.
مختاری اضافه کرد: با مداخله شرکت واگن پارس اراک و دیگر تولیدکنندگان واگن داخلی، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیمی مبنی بر مشارکت شرکتهای ایرانی با شرکتهای روسی اتخاذ کردند.
وی ادامه داد: با توجه به تامین برخی زیرساختها و قطعات لازم از جمله چرخ، محور و ترمزهای مطابق با استانداردهای جهانی از خارج کشور، واگن پارس اراک آماده مشارکت برد برد با طرفهای خارجی است.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اضافه کرد: شرکتهای فولادسازی بسیاری در نقاط مختلف کشور فعالیت میکنند که برای ساخت بدنه واگنها میتوان از تجربه و توان مهندسی آنان بهره گرفت.
مختاری تصریح کرد: هم اینک واگنهای تولیدی شرکت واگن پارس اراک 60 درصد بومیسازی شده که با حمایت دولت میتوان در این صنعت ارزشمند و ارزآور خودکفا شد.
مختاری اضافه کرد: دولت میتواند با اعطای تسهیلات کمبهره و بلندمدت به شرکتهای بهرهبردار واگنهای مسافربری، گام مهمی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و تحقق اصل اقتصاد مقاومتی بردارد.