kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
مدیرکل اموال و املاک بنیاد اعلام کرد

تلاش بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی

بنیاد مستضعفان با محوریت اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند در پروژه‌های اقتصادی زودبازده وارد شده و درآمد حاصله را صرف محرومیت‌زدایی کند.



به گزارش خبرنگار ما، مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان در خراسان رضوی و شمالی در یک نشست خبری درباره پروژه فیروزه شرق مشهد گفت: برای زمین پروژه فیروزه شرق مشهد، قبل از انقلاب جواز احداث فروشگاه‌های زنجیره‌ای اخذ و در همان زمان گودبرداری توسط مالک زمین به عمق 20 متر انجام شد که تا سال 1378 به همان صورت رها شده بود.
کیومرثی با بیان اینکه زمین پروژه فیروزه شرق مشهد 12 هزار و 500 مترمربع مساحت دارد افزود: از سال 1378 به بعد بنیاد مستضعفان مطالعات احداث روی این پروژه را آغاز کرد که سال 85 جواز اجرای پروژه اخذ شده اما احداث آن از سال 90 کلید خورد.
وی درباره مشخصات پروژه فیروزه شرق مشهد گفت: این پروژه که با معماری ایرانی اسلامی ساخته می‌شود، شامل دو طبقه تجاری، 9 طبقه مسکونی و اقامتی و بقیه پارکینگ و مجموعه ورزشی است. در مجموع 24هزار و 760 مترمربع زیربنای مسکونی در این پروژه پیش‌بینی شده است.
مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این پروژه با توجه به بررسی‌های کارشناسی فرهنگی و اجتماعی در 1/5 کیلومتری حرم امام رضا(ع) ساخته می‌شود، افزود: این پروژه جمعا 103 هزار مترمربع زیربنا دارد؛ 90درصد مصالح استفاده شده در این پروژه از داخل تهیه شده است. تاکنون در این پروژه 130 میلیارد تومان هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود 200 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز باشد.
کیومرثی با اشاره به اینکه در این پروژه روزانه 300 نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند، پیش‌بینی کرد که تکمیل این پروژه بزرگ عمرانی تا مهرماه 97 به پایان برسد.
وی در تشریح دلایل بنیاد مستضعفان برای ورود به این پروژه بزرگ عمرانی توضیح داد: بنیاد بودجه چندانی ندارد تا بتواند محرومیت‌زدایی را به طور کامل اجرا کند، بنابراین شرکت‌های بنیاد باید سودده باشند تا اعتبارات محرومیت‌زدایی افزایش یابد.
در همین حال مدیر پروژه فیروزه شرق مشهد از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان از اتمام ساخت فاز اول این پروژه تا پایان شهریور امسال خبر داد و اظهار کرد: ساخت پروژه فیروزه شرق مشهد از سال 93 توسط سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان و پیمانکاری شرکت اسکان ایران به منظور استفاده‌های تفریحی، اشتغال‌زایی و رفع محرومیت در محله پاسداران این شهر آغاز شد.
همچنین پیمانکار پروژه فیروزه شرق مشهد مجموع زیربنای این مجموعه را بیش از 103 هزار مترمربع ذکر کرد و افزود: این پروژه شامل 88 واحد تجاری، 297 واحد مسکونی، یک هزار پارکینگ و 60 درصد کل زیربنا، دارای فضای مشاع است.
غفارزاده، زیربنای فروش این پروژه را بیش از 24 هزار مترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: در این مجموعه با توجه به دستور ریاست بنیاد مستضعفان فارغ از مسائل اقتصادی، تاکید ویژه‌ای به معماری اسلامی، مسائل اجتماعی- فرهنگی منطقه و زائران حرم مطهر رضوی شده است.