kayhan.ir

کد خبر: ۷۸۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

انتقاد مظفر از کم‌‌کاری بانک‌های عامل برای نوسازی تاکسی‌ها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با انتقاد از همکاری نکردن بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت گفت: قرار بود بانک‌ها همکاری لازم را با رانندگان تاکسی شهر تهران داشته باشند، اما متاسفانه خلاف این رویه را شاهد هستیم.



به گزارش ایسنا، میثم مظفر با تاکید بر اینکه دولت سه بانک عامل را مسئول ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی به تاکسیرانان برای نوسازی تاکسی معرفی کرده است، افزود: دولت و اداره کل اعتبارات بانک مرکزی برای تضمین وام نوسازی تاکسی ضوابطی را برای بانک‌های عامل معین کرده‌اند، اما متاسفانه جدای از این ضوابط ابلاغی، بانک‌ها در حال حاضر تضامین بالاتری را مطالبه می‌کنند.
وی تصریح کرد: بانک‌ها علاوه بر اینکه سند تاکسی تاکسیرانان را در رهن خود قرار می‌دهند، خواستار دو ضامن رسمی دولتی با دریافت حقوق بالای دو میلیون تومان و گواهی کسر از حقوق نیز هستند.
مظفر با بیان اینکه این شرایط سخت باعث شده است رانندگان برای دریافت وام نوسازی تاکسی خود با مشکل روبرو شوند، خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون 7000 تاکسیران پایتخت برای دریافت وام پرونده تشکیل دادند، اما متاسفانه کماکان همکاری خوبی را از سوی بانک‌ها شاهد نیستیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه معتقدیم باید شرایط پرداخت وام نوسازی تاکسی تسهیل شود، ادامه داد: در حال حاضر اختلاف نیز میان ایران خودرو و وزارت کشور بابت محاسبه لاشه خودرو و گواهی اسقاط وجود دارد که امیدواریم این اختلاف هم سریع‌تر مرتفع شود.
وی عنوان کرد: با وجود تمامی این مشکلات شاهد هستیم که مجموعه ایران خودرو قیمت خودرو پژو 405 و سمند را نیز افزایش داده است. مظفر با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی پایتخت تا به امروز توانسته است 850 خودرو صفر کیلومتر را که عمدتا به صورت نقدی بوده تحویل تاکسیران‌ها بدهد، تاکید کرد: باید اعلام کنم که انصافا وزارت کشور پیگیر موضوع نوسازی تاکسی‌های پایتخت است و اگر مشکلات حل شود ما آمادگی داریم امسال یک جهش چشمگیر را در نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت داشته باشیم.
بر اساس گزارش شهرنوشت: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی بانوان نیز گفت: طبق مصوبه دولت هم اکنون نوسازی تاکسی‌هایی که مدل ساخت آنان از سال 1384 به قبل است؛ در دستور کار قرار دارد. اما طبیعتا خودروهای تاکسی بانوان که قدمتی بالای 10 سال دارند نیز در اولویت نوسازی قرار خواهند داشت.