آتش به 75 هکتار از عرصههای پارک ملی بمو فارس زیان رساند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در آتشسوزی پارک ملی بمو 75 هکتار از عرصههای علفی این پارک زیان دید.
حمزه ولوی افزود: علت کارشناسی آتشسوزی درحال بررسی است، اما گمانهزنیها بیشتر بر سهلانگاری طبیعتگردانی است که بدون دقت آتش روشن میکنند و این موضوع میتواند باعث سرایت آتش به دیگر مناطق شده باشد.ولوی عمدی بودن آتشسوزی را هم رد نکرد و گفت: در بسیاری موارد ما شاهد آتشسوزیهای عمدی از سوی افراد سودجو هستیم، این آتشسوزیها برای بهرهگیری از حیات وحش پارک انجام میشود. مدیرکل حفاظت محیطزیست استان فارس پیشتر نیز گفته بود که آتشسوزی عمدی در طبیعت و محیطزیست نوعی تروریسم است، زیرا سودجویان با این کار به دنبال بهرهگیری بیرویه و غیرمجاز از حیات وحش و مواهب طبیعی این مناطق هستند.
ولوی همچنین اظهار داشت: حجم این آتشسوزیها در سالهای اخیر مثلاً در پارک ملی بمو در شمال شیراز بسیار زیاد شده است و امکانات اندک محیطزیست توان مقابله با این پدیده را ندارد.