kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

افسران اطلاعاتی آمریکا و فرانسه در حومه حلب به دام حزب‌الله افتادند

رزمندگان حزب‌الله لبنان طی عملیاتی پیچیده در استان حلب سوریه، چند افسر اطلاعاتی آمریکا و فرانسه را به همراه یک سرکرده اصلی تکفیری به دام انداخته و دستگیر کردند.



پایگاه اینترنتی نسیم گزارش داده، رزمندگان حزب‌الله لبنان طی یک عملیات پیچیده، توانستند به اتاق عملیات مشترک دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، عربستان و فرانسه در شرق حلب نفوذ کنند و یک سرکرده یک گروه تروریستی وابسته به عربستان و همچنین چند افسر اطلاعاتی فرانسه و آمریکا را به اسارت بگیرند. براساس این گزارش، سازمان «سیا» از احتمال انتقال این اسیران به لبنان خبر داده است. نسیم این خبر را به نقل از پایگاه خبری «تیار» لبنان گزارش کرده است.
رزمندگان حزب‌الله لبنان فروردین سال 1393 نیز طی عملیات مشابهی، به عمق منطقه «قلمون» که در اشغال تروریست‌ها بود، نفوذ کرده و پنج سرکرده تروریست‌ها را به هلاکت رسانده بودند.
ژنرال آمریکایی در حسکه!
به گزارش «ایسنا»، ژنرال «جوزف فوتیل» فرمانده ویژه ارتش آمریکا به صورت محرمانه وارد استان حسکه سوریه شده و با سران و فرماندهان کردهای محلی دیدار کرده است.مدت حضور این ژنرال در استان حسکه، 11 ساعت اعلام شده و وی طی این مدت، با نظامیان آمریکایی مستقر در حسکه نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است. آمریکا طی یک سال اخیر به صورت خزنده حضورش را در استان حسکه پررنگ کرده و تعداد نیروهایش را در این استان به بیش از 300 نفر رسانده است. هم‌اکنون آمریکا در حسکه سوریه دو پایگاه دارد. «فوتیل» با فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکرات سوریه» و فرمانده شبه‌نظامیان عرب مورد حمایت آمریکا نیز دیدار کرده است. واشنگتن مایل است که شهر «رقه» به دست کردها و نیروهای مورد حمایت آمریکا فتح شود.
عملیات آزادسازی رقه
خبر دیگر اینکه ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، خود را برای آزادسازی شهر «رقه» که به‌عنوان «مرکز خلافت داعش» در سوریه خوانده می‌شود، آماده می‌کنند. به گزارش فارس، این عملیات به زودی از چند محور آغاز خواهد شد. پیش از این ارتش از مردم رقه خواسته بود این شهر را ترک کنند، اما داعش اعلام کرده که اجازه نخواهد داد مردم از شهر خارج شوند. دیروز درگیری داخلی میان گروه‌های تکفیری در رقه نیز 70 کشته برجای گذاشت.
سایر رویدادها
* نیروهای ارتش سوریه طی عملیات جداگانه در استان «حماه» و در «دیرالزور» حدود 150 تروریست را از پای درآوردند.
* تروریست‌های داعش با انفجار بمب در شهر شمالی «قامشلی» سوریه، پنج غیرنظامی را کشتند و 20 تن دیگر را زخمی کردند.
* حمله جنگنده‌های ائتلاف موسوم به «ائتلاف ضد داعش» به روستایی در استان حلب، مرگ 10 نفر از اعضای یک خانواده و جراحت پنج تن دیگر را به دنبال داشت.