kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

کوتاه اقتصادی



* مدیرعامل شرکت پست اعلام کرد آدرس اماکن کشور تا پایان شهریور ماه بهنگام می‌شود. به گزارش تسنیم، حسین مهری در جلسه شورای فناوری اطلاعات و کدگذاری شرکت پست با بیان اینکه برای انجام هر چه بهتر و باکیفیت‌تر این پروژه عظیم مالی لازم است تمامی موارد و جزئیات با دقت و جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود، اظهار کرد: بهنگام‌سازی آدرس‌های اماکن کشور از سوی شرکت پست با جدیت دنبال شده و با عزمی که در مجموعه مدیران و همکاران سراغ دارم، امیدوارم این پروژه تا پایان شهریور سال جاری در سراسر کشور به پایان برسد.
*‌ عضو پیوسته فرهنگستان علوم با بیان اینکه از 2/57میلیون هکتار اراضی باغی کشور فقط 15 درصد دیم است، گفت: این در حالی است که امکان کشت دیم تا 4/6 میلیون هکتار در کشور وجود دارد. سپاس‌‌خواه با تاکید بر اینکه توجه به سیستم‌های جمع‌آوری روان‌آب در کشاورزی امری ضروری است که باید مورد توجه باشد، گفت: مدلسازی رابطه بین باران و روان‌آب و مکان‌یابی در این حوزه باید مورد توجه باشد، در مکان‌‌یابی توجه به سیستم پخش سیلاب ریز حوزه و درازشیب مهم است. به گزارش فارس وی گفت: برای آبیاری فضای سبز منازل بهتر است آب باران از محل ناودان‌ها جمع‌آوری و به مخازن داخل حیاط منتقل شود تا قابل استفاده شوند.
* بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی کرد. به گزارش ایسنا، بانک مرکزی اعلام کرد که این بخشنامه را در راستای بسترسازی برای خروج بنگاه‌های کوچک و متوسط از رکود و به‌کارگیری ظرفیت‌های تولیدی، به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.منظور از شرکت و واحدهای کوچک و متوسط در این بخش‌نامه، به ترتیب بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان کمتر از 50 نفر و بنگاه‌های اقتصادی دارای تعداد کارکنان بین 50 تا 100 نفر است.
* رئيس سازمان نظام مهندسی گفت: انتخاب مهندسین ناظر باز هم بر عهده سازمان نظام مهندسی قرار گرفت. بیطرف افزود: شناسنامه فنی ملکی از این به بعد قبل از صدور پایان کار صادر خواهد شد.