kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳

کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن زرند به بهره‌برداری رسید

مرحله دوم کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت 2 میلیون تن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.



عملیات اجرایی این پروژه از مهرماه سال 91 در زمینی به مساحت 56 هکتار و صرف 17 میلیون یورو اعتبار توسط بخش خصوصی آغاز شد.
این مجموعه تولید کنسانتره سنگ‌آهن برای 300 نفر به طور مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند. همچنین فاز دوم کارخانه گندله‌سازی سنگ‌آهن نیز با ظرفیت 2/5 میلیون تن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در زرند به بهره‌برداری رسید.
این کارخانه با 100 میلیون یورو سرمایه‌گذاری احداث و برای 400 نفر شغل ایجاد شد.
وزیر صنعت و معدن و تجارت در این مراسم از افتتاح 40 طرح نیمه‌تمام وابسته به معادن در کشور تا اواخر امسال خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها 24 میلیون تن به ذخیره فولاد کشور افزوده می‌شود. محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به افتتاح 10 طرح معدنی و صنایع معدنی در کرمان گفت: چهار طرح از این 10 طرح با یک هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای یک هزار و 400 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است که این طرح‌ها در نقاط مختلف استان افتتاح شدند.
وی افزود: در این طرح‌ها، که بیشتر صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع میان‌دستی پتروشیمی است با 6 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای بیش از یک هزار و 800 نفر اشتغالزایی به وجود آورده است.
نعمت‌زاده افزود: طرح کنسانتره آهن به ظرفیت 100 هزار تن در جیرفت با 16 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و همچنین یک طرح کنسانتره دیگر با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومان افتتاح شد.
وی عنوان کرد: پنج طرح نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد که شامل پتروشیمی، کنسانتره مس در جیرفت، فر آلیاژ بردسیر، پلیمر پلاس بردسیر... بود و در مجموع 6 هزار و 800 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری این پنج پروژه است.